Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 10.04 LTS & HUAWEI nettitikku (RATKAISTU)  (Luettu 1618 kertaa)

Rasse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Hei arvon Ubuntun käyttäjä!


Tässä vaiheessa mainittakoon, että olen ubuntun kanssa täysi ummikko. Olen käyttänyt jotakin ubuntun vanhemmista versioista koulussa, mutta kiinnostus heräsi vastoittain kotona. Löysin kuin löysinkin 9.10 Asennuslevyt, jotka joskus kaveriltani sain, mutten ole käyttänyt kertaakaan.

Eilen illalla asensinkin ubuntu 9.10 entisen Windows Vistan päälle. Konehan virkistyi aivan silmissä, sillä tehoton läppäri oli kuolemaisillaan vistan alla. Ubuntu siis vaikutti erittäin hyvältä vaihtoehdolta ja ajattelinkin ruveta käyttämään ja sorvaamaan sitä enemmän, kunhan ensin hieman opettelisin käyttöä.

Update Managerissa (tms) huomasin, että uusi versio 10.04 LTS on saatavilla, joten asensin sen. Nyt, en kuitenkaan saa Nettitikkuani toimimaan. Kyseessä HUAWEI E230 ja soneran "jopa 3.6mbs" yhteys. 9.10 versiossa tarvitsi laittaa vain pin- koodi ja seurata ohjeita, mutta tässä homma ei toimi samalla tavalla. Vaikka tekisinkin uuden yhteyden, ei yhteys ala toimia. Kokeilin myöskin tikku kiinni koneessa boottaamista, muttei auttanut.

Kaipaisin pikaista apua, ja mieluiten mahd. yksinkertaisesti kerrottuna.

Terveisin- Ubuntuun rakastunut ummikko.
« Viimeksi muokattu: 27.06.10 - klo:12.05 kirjoittanut Rasse »
Kuivukoot kokoon ja kuivukoon kokonaan, nää militantit ja rikollisjengit.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 LTS & HUAWEI nettitikku
« Vastaus #1 : 27.06.10 - klo:11.51 »
...
Eilen illalla asensinkin ubuntu 9.10 entisen Windows Vistan päälle. Konehan virkistyi aivan silmissä, sillä tehoton läppäri oli kuolemaisillaan vistan alla. Ubuntu siis vaikutti erittäin hyvältä vaihtoehdolta ja ajattelinkin ruveta käyttämään ja sorvaamaan sitä enemmän, kunhan ensin hieman opettelisin käyttöä.
...

Kuulostaa oikealta ;)

Valitettavasti ilmeisesti törmäsit tähän  asiaan, että ns. usb_modeswitch paketit pitää asentaa jotta 10.04 toimii tikullasi.

Tätä asiaa on täällä Foorumilla käsitelty monessa paikassa, mutta ainakin tuossa on kerrottu miten nämä asennetaan:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33757.0

Olen itse saanut toimimaan useammassa koneessa juuri näiden ohjeiden avulla. Mahdollisesti asennuksen jälkeen tarvitaan tikun irrotus kertaalleen tai jopa uudelleen käynnistys.

Rasse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 LTS & HUAWEI nettitikku
« Vastaus #2 : 27.06.10 - klo:12.04 »
Iso kiitos ja kumarrus!

Sain toimimaan antamillasi ohjeilla. Juurikin Ubuntupurkillani kirjoittelen.

Nyt sitten syventymään muuten tähän linux maailmaan!
Kuivukoot kokoon ja kuivukoon kokonaan, nää militantit ja rikollisjengit.