Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä  (Luettu 2145 kertaa)

Tfi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« : 14.05.10 - klo:08.36 »
Ubuntu 10.04 64-bit

Ensimmäisenä ongelmana on hiiren osoittimen ulkoasun vaihdossa. Ekalla kerralla kun yritin vaihtaa vaihtui osittain (vain ikkunan koon muuttamisessa uusi osoittimen ulkoasu) ja koneen uudelleen käynnistämisestä ei ollut apua. Vaihdoin takaisin oletukseen joka onnistui normaalisti ja nyt ei suostu vaihtamaan edes osittain toiseen. Eli uudelleen käynnistäminen ei auta vaihtamisessa, neuvoja miten saisin mustan teeman osoittimelle?
Tätä kautta olen yrittänyt: System -> Appearance -> Customize -> Pointer -> DMZ (Black)

Toisena ongelmana on Empathy (2.30.1) ohjelman jumittaminen, joka näkyy itse ohjelmassa ja Indicator Applet Sessionissa (0.3.6). Itse jumittamisessa ohjelma lakkaa osittain toimimasta, ikkuna aukeaa ja näkee vain ne jotka on ollut onlinessa kun jumittaminen on alkanut. Eli tilat ei päivity luettelossa olevilla henkilöillä, ei näe jotka on tullut hiljattain onlineen tai offlineen ja joskus ei voi edes klikata keskustelua käymään. Lisäksi omaa tilaa ei pysty vaihtamaan itse ohjelmassa ja Indicator Applet Sessionissa tuolloin. Vain koneen uudelleen käynnistäminen on auttanut ja olen myös yrittänyt lopettaa prosesseja System Monitorin kanssa ja käynnistää ohjelmat uusiksi joka ei auta asiaan. Pitääkö tässä odotella päivityksiä vai onko tähän ongelmaan ratkaisua? Ongelma ilmenee kun ohjelmat ovat olleet pitkään päällä ja poistuu vain uudelleen käynnistämisellä. Empathyssa vielä yksi ongelma, uudelleen käynnistämisen jälkeen (sammutti ohjelman itse ennen sammumista tai ei) kysyy avainnipun koodia kun kirjautuu onlineen, tämä on hieman ärsyttävää, miten saisi pois vai kuuluuko normaaliin toimintaan vaikka kirjautumisen pitäisi olla "automaattinen"?

Kolmas ongelma on näytön virransäästötilasta joka on saatava pois. Olen jo näytönsäästäjän asetuksista ottanut rastit pois kohdista aktivoi näytönsäästäjä kun kone idlaa ja lukitse näyttö kun näytönsäästäjä käynnistyy, lisäksi palkki on vedetty kahteen tuntiin. Näiden lisäksi virransäästö asetuksista olen laittanut tietokoneen ja näytön nukahtamiselle Never vaihtoehdot. Kokeilin myös Inhibit Applettia jolla ei ollut vaikutusta mihinkään. Näytönohjaimen ajurina NVIDIA 195.36.15. Ongelma ilmenee 20 minuutissa jolloin näyttö menee untenmaille ja näytön sininen valo muuttuu keltaiseksi. Eli miten saisin uinahtamisen pois? Ideana olisi ettei näyttö sammu tai nukahda ikinä, sammutan sen sitten itse.

Siinä on ongelmat jotka tulleet esille, käyttänyt julkaisusta lähtien. Luultavasti ovat bugeja ja aikanaan korjaantuvat päivityksellä, vai olenko missannut joitakin vaihtoehtoja ja yleisiä kikkoja? Muuten on pelittänyt tosi hyvin ja positiivisena yllärinä tullut, Ubuntun käytössä pitkä paussi ennen tätä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.10 - klo:21.59 kirjoittanut Tfi »

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« Vastaus #1 : 14.05.10 - klo:09.10 »
Lainaus
Eli miten saisin uinahtamisen pois? Ideana olisi ettei näyttö sammu tai nukahda ikinä, sammutan sen sitten itse.

Koita lisätä paneeliin virransäästön estosovelmaa.
-->lisää paneeliin --> virransäästön estosovelma.
sitten vaan napautat paneeliin ilmestynyttä kuvaketta ja se estää näytön sammumisen.

niin vai olitkin ehkä jo koittanut tätä ???

Tfi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« Vastaus #2 : 14.05.10 - klo:09.34 »
Koita lisätä paneeliin virransäästön estosovelmaa.
-->lisää paneeliin --> virransäästön estosovelma.
sitten vaan napautat paneeliin ilmestynyttä kuvaketta ja se estää näytön sammumisen.

niin vai olitkin ehkä jo koittanut tätä ???

Käsittääkseni virransäästön estosovelma on tuo Inhibit Applet, korjatkaa toki jos olen väärässä. Sillä olen kokeillu molempia vaihtoehtoja jotka oli käytössä, juurikaan säätömahdollisuuksia ollu. Kiitos vastauksesta, pitää tutkia asiaa lisää jospa sieltä löytyisi jotain... Hmm... :)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« Vastaus #3 : 14.05.10 - klo:10.55 »
Ubuntu 10.04 64-bit
Minulla myös.

Ensimmäisenä ongelmana on hiiren osoittimen ulkoasun vaihdossa. Ekalla kerralla kun yritin vaihtaa vaihtui osittain (vain ikkunan koon muuttamisessa uusi osoittimen ulkoasu) ja koneen uudelleen käynnistämisestä ei ollut apua. Vaihdoin takaisin oletukseen joka onnistui normaalisti ja nyt ei suostu vaihtamaan edes osittain toiseen. Eli uudelleen käynnistäminen ei auta vaihtamisessa, neuvoja miten saisin mustan teeman osoittimelle?
Tätä kautta olen yrittänyt: System -> Appearance -> Customize -> Pointer -> DMZ (Black)
Ei toimi minullakaan. Ilmeisesti bugi. Tuossa aluksi, eli sinne vaan ilmoittamaan, että Yes, it affects me. :)
https://bugs.launchpad.net/desktopcouch/+bug/559753
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/compiz/+bug/459647

Empathyssa vielä yksi ongelma, uudelleen käynnistämisen jälkeen (sammutti ohjelman itse ennen sammumista tai ei) kysyy avainnipun koodia kun kirjautuu onlineen, tämä on hieman ärsyttävää, miten saisi pois vai kuuluuko normaaliin toimintaan vaikka kirjautumisen pitäisi olla "automaattinen"?
Onko automaattinen (tai salasanaton) kirjautuminen käytössä? Jos on niin tuo taitaa olla vähän välttämätöntä jotta nuo salasanat olisivat turvassa. Pidgin tallentaa salasanan tekstinä .purple-hakemistoon (kyllä, niin se tekee, eikä ole ainut), joten se ei (tietääkseni) kysele. Voi olla, että myös avainnipun salasanan vaihtaminen tyhjäksi auttaisi (en tiedä onko varmasti mahdollista, kts. Sovellukset → Apuohjelmat → Salasanat ja salausavaimet).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tfi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« Vastaus #4 : 14.05.10 - klo:11.35 »
Onko automaattinen (tai salasanaton) kirjautuminen käytössä? Jos on niin tuo taitaa olla vähän välttämätöntä jotta nuo salasanat olisivat turvassa. Pidgin tallentaa salasanan tekstinä .purple-hakemistoon (kyllä, niin se tekee, eikä ole ainut), joten se ei (tietääkseni) kysele. Voi olla, että myös avainnipun salasanan vaihtaminen tyhjäksi auttaisi (en tiedä onko varmasti mahdollista, kts. Sovellukset → Apuohjelmat → Salasanat ja salausavaimet).

Nyt selkis tuo, automaattinen kirjautuminen on käytössä. Pitää tutustua enemmän tuohon "Passwords and Encryption Keys" viritelmään ennen kuin rupean säätämään mitään, mun maagisella kosketuksella on yleensä negatiivisia vaikutuksia.

Pitänee muiden ongelmien osalta odotella päivityksiä tai vastauksia bugien kiertämiseen, kiitos tähänastisesta avusta! :D

Tfi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Ongelmia Ubuntu 10.04 64-bittisessä
« Vastaus #5 : 26.05.10 - klo:22.00 »
Luulin hetken että ongelmat ratkesi, mutta samat ongelmat on vielä tallella... Pitänee odotella päivityksiä, jaksa rupee säätää enää. :D