Kirjoittaja Aihe: Oletus avainnippu salasana  (Luettu 4321 kertaa)

Toponen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
  • Tieto on valtaa.
    • Profiili
Oletus avainnippu salasana
« : 01.05.10 - klo:20.52 »
Joka kerta lun käynnistän koneeni se kysyy avainnippu defaultin salasanaa tai voiko sen poistaa. Luin jostain että se on salasana jonka on laittanut kun Ubuntu on asennettu. JA MINÄ UNOHDIN sen joten voiko sen ohittaa jonkin takaportin kautta vai pitääkö yrittää muistaa?

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Oletus avainnippu salasana
« Vastaus #1 : 01.05.10 - klo:21.00 »
Joka kerta lun käynnistän koneeni se kysyy avainnippu defaultin salasanaa tai voiko sen poistaa. Luin jostain että se on salasana jonka on laittanut kun Ubuntu on asennettu. JA MINÄ UNOHDIN sen joten voiko sen ohittaa jonkin takaportin kautta vai pitääkö yrittää muistaa?
Moi! Kauan sitten oli sama ongelma ja mulle auttoi tämä vinkki:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=18277.msg143887#msg143887

"Kotikansiossasi valitse Näytä>Näytä piilotiedostot ja sitten etsit kansion .gnome2/keyrings jossa nimeät login.keyring tiedoston näin: login.keyring_BU (aina kannattaa säästää vanhat tiedot) ja sitten poistat sen alkuperäisen tiedoston ja käynnistät koneen uudelleen. Poissa pitäisi olla turhat keyring-kyselyt ja login.keyring tiedosto on uudelleen kirjoitettuna mukana."
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: Oletus avainnippu salasana
« Vastaus #2 : 01.05.10 - klo:23.22 »
Avainnipun salasana on sama kuin se millä kirjaudut sisään.
Jos olet vaihtanut kirjautumissalasanasi niin avainnippu käyttää edelleen sitä vanhaa.

Mutta jos tosiaan olet unohtanut salasanan ihan täysin, niin tuosta tiedosta ei ole apua siihen.

Toponen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
  • Tieto on valtaa.
    • Profiili
Vs: Oletus avainnippu salasana
« Vastaus #3 : 01.05.10 - klo:23.48 »
Nonniin..Toimihan se! Kiitoksia pikaisista vastauksista!