Kirjoittaja Aihe: XP rikkoo Grubin, joka kerta  (Luettu 1535 kertaa)

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
XP rikkoo Grubin, joka kerta
« : 22.05.10 - klo:10.53 »
Elikkä ongelmana on se, että pienensin xp:n osion kokoa ja asensin siihen rinnalle Ubuntu 10.04:n. Asennus meni hyvin ja Ubuntu lähtee käyntiin, mutta aina kun käynnistän XP:n niin se tuhoaa Grubin, mutta ei korvaudu windowsin vastineellakaan, vaan seuraavan kerran käynnistettäessä tulee "system disk error".

Grubin olen korjannut useaan otteeseen, mutta aina sama homma.

Läppäri on joku Hp:n kikkare ja xp on ollut siinä esiasennettuna. Windowsiakaan ei voi uusiksi asentaa, kun kyseessä on työläppäri, eikä minulla ole siihen tarvittavia softia.

Millä pirulla tuon xp:n saa kuriin?

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: XP rikkoo Grubin, joka kerta
« Vastaus #1 : 22.05.10 - klo:13.56 »
...
Millä pirulla tuon xp:n saa kuriin?
...

En osaa neuvoa Grubissa enkä multibootissa, mutta asenna Ubuntu fyysiselle koneelle ja aja XP:tä vain virtuaalikoneissa, niin toimii oikein hyvin, mahdollisesti jopa paremmin kuin fyysisellä koneella - etenkin työkäytössä jossa ei ole vaativia pelejä jms.

Lainaus
Läppäri on joku Hp:n kikkare ja xp on ollut siinä esiasennettuna. Windowsiakaan ei voi uusiksi asentaa, kun kyseessä on työläppäri, eikä minulla ole siihen tarvittavia softia.

Tuossa kommentissa on jotain väärin, mutta en tiedä mitä  ;)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5674
    • Profiili
Vs: XP rikkoo Grubin, joka kerta
« Vastaus #2 : 22.05.10 - klo:14.13 »
Poistat grubin kokonaan ja asennat vain windowsin loaderin koneelle. Sitten käynnistät koneen muutaman kerran Windowsiin ja sen oma tiedostojärjestelmätyökalu tekee korjailunsa. Sen jälkeen asennat grubin takaisin koneelle.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: XP rikkoo Grubin, joka kerta
« Vastaus #4 : 22.05.10 - klo:19.51 »
Itselläni oli täsmälleen sama ongelma Windows 7 kanssa. Grubin downgrade auttaa eli kakkosversiosta ykköseen.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1298932
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"