Kirjoittaja Aihe: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S  (Luettu 2419 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« : 10.01.11 - klo:16.57 »
Hei. Kuinka saa Evolutionin synkatuksi Ubuntu Onen kanssa?  Miten Samsung Galaxy S android puhelin toimii Ubuntun kanssa? Saako sen kontaktit synkatuksi? Kalenteri toimii synkassa Googlen kalenterin kanssa, mutta tehtävälista ei näy ainakaan mukana tulleella kalenteri ohjelmalla. Mobiililaitteen liittäminen Oneen on kai maksullista, mutta eikö Evolutionin pitäisi toimia ilman maksua? Minulla on puhelimessani päivitettynä android 2.2 käyttöjärjestelmä. Jos saisin sen turvallisesti synkattua Ubuntu Onen kanssa, voisin laittaa sinne joitakin välillä tarvitsemiani tiedostoja ja hakea ne puhelimella matkalla ollessani. Osaako joku neuvoa?

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« Vastaus #1 : 11.01.11 - klo:00.47 »
Alkusyksystä taisin itsekin kysellä Ubuntu onen ja Galaxy s:n yhteensopivuudesta. Muistaakseni Ubuntu one:lle ei silloin oltu vielä tehty Android versiota. Nykytilanteesta en tiedä. Dropbox kuitenki ajaa saman asian kuin ubuntu one, joten sitä kannattanee kokeille android luureissa.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« Vastaus #2 : 11.01.11 - klo:00.56 »
UbuntuOnesta on olemassa Androidille oma versio.
https://one.ubuntu.com/mobile/
Kuukauden ilmainen kokeiluversio..

gedit.  sellainen ero puhelinversioissa on UbuntuOnen ja DropBoxin välillä että UbuntuOne synkkaa itsensä automaagisesti ja DropBox synkkaa kun sen avaa...
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo:01.06 kirjoittanut Storck »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« Vastaus #3 : 12.01.11 - klo:11.13 »
Kiitos tiedoista. Kävin katsomassa Dropboxin sivuja, mutta minulle ei selvinnyt synkkaako se kalenterin ja tehtävien hallinnan, vain onko kysymyksessä vain tiedostojen siirto ja niiden mahdollinen jakaminen? Teen mielelläni merkintöjä ensin tietokoneella, joita voin myöhemmin tarkastella puhelimella. Tietenkin kalenterimerkintöjä ja tehtäviä joudun tekemään myös puhelimella, ja silloin olisi myös hyvä, että ne siirtyisivät tietokoneelleni. Kalenteri toimi hyvin Googlen kautta, mutta tehtävienhallintaa ei ole ainakaan minun kalenterissani ja siinä ei näy googleen merkitsemiäni tehtäviä. Olen kiertänyt ongelman merkitsemällä tehtävät kalenteriin, mutta jos en ehdi tehdä kaikkia merkitsemänäni päivänä, ne katoavat.
 Automaattinen synkkaus pelottaa hieman. Jos poistan tiedoston puhelimesta, poistuuko se myös Dropboxista? Nyt olen tehnyt e-kirjoiksi tarvitsemiani tekstitiedostoja,  koska e-kirjaa on helpointa lukea puhelimessa. Yleensä poistan tekemäni kirjat, kun en enää tarvitse niitä. Miten tämä piirre UBuntu onessa tai Dropboxissa. Voinko määritellä synkan niin, että puhelimessa poistetut tiedostot eivät poistu virtuaalipalvelimelta?

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« Vastaus #4 : 12.01.11 - klo:13.25 »
Dropboxia olen käyttänyt ainoastaan vähäisessä määrin tiedostojen siirtoon, joten kokemusperäisesti en juurikaan osaa vastata noihin kysymyksiin. Noista tehtävien hallinta ohjelmista tuli mieleen, että en yhtään ihmettelisi jos Android marketista löytyisi jokin applikaatio joka kykenisi synkkaamaan Googlen kanssa.

Noista tiedostojen katoamisista dropboxixsta tuli mieleen, että jos ne katoavat, niin ainahan voi ottaa kopion erikseen dropboxiin ja omaan erilliseen kansioon. Kokeilemalla selviää onko tähän tarvetta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu One, Evolution ja Samsung Galaxy S
« Vastaus #5 : 12.01.11 - klo:18.36 »
Dropboxista poistetut tiedostot saa esille jos haluaa. Selainnäkymässä on nappi show deleted files. Ne näkyvät siellä (tietääkseni) rajoitetun ajan ja tiedostojen vanhat versiotkin saa näkyviin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.