Olen aloittelija ja nämä saattaa olla joillekkin niin tuttua kauraa jo että tulee korvista ulos, mutta eikö kaikki ole nolla tilanteesta lähtenyt joskus? Mulle saa sitten vääntää rautalangasta, googlaamalla olen yrittänyt mutta tuloksia ongelmaani en ole sieltä saanut eli toivon teiltä viisaammilta apua
Latasin alkuviikosta Ubuntu 9.10-version ja se aiheutti läppärissäni tuuletin ongelman, se ei yksinkertaisesti käynnistynyt ja laite pääsi pahasti ylikuumenemaan ja tietysti sammuili sen takia. Ilmeisesti BIOS-päivitys saattaisi auttaa tähän asiaan, mutta en saa sitä onnistumaan - Winellä yritin kun kerran Acer tarjoaa vain .exe version minkä löysin ja se kaipailee Järjestelmävalvojan oikeuksia, eikö minulla ne pitäisi olla? Päätteellä syötin komennon "
wine BIOS_v1.45.exe" ja sain vastaukseksi: "
InsydeFlash can not load the driver. Please close all applications. If you are running this utility in Vista, please run as administrator". Kokeilin sen jälkeen laittaa
sudo:n tuon komennon eteen mutta näin: "
Wine: /home/bee/.wine is not owned by you".
Aikani räplättyä päätin luovuttaa vielä kun kone toimii latasin aamulla Ubuntu 8.04.3version, asensin sen korvaten tuon toisen version ja toivoin että ongelma katoaa. Katosihan se, mutta nyt koneellani ei pääse enään langattomasti nettiyhteyteen.
Modeemini on Telewell TW-EA510 v3 (b) ja sen pitäisi kyllä tukea, mutta ilmeisesti vika on nyt koneeni verkkokortin tunnistamisessa kun en saa minkään näköistä signaalia nettiyhteyteen. Alkaa oleen vähän takki tyhjänä yrittämisen kanssa ja nyt täytyy jo pyytää apua. MITÄ MÄ TEEN?
Vahingossa onnistuin vielä ilmeisesti poistamaan Vistan koneelta ja recovery CD:tä ei arvatenkaan ole, eli sen palauttaminen ei kai ole mahdollista, enkä kyllä toisaalta sitä takaisin haluakkaan jos vain linukan saisin toimimaan. Voisiko ensiviikolla tuleva päivitys korjata tämän?
EDIT//Muokkasin läppärin mallin oikein.