Muakaan ei haittaa suljettu softa (Operakin on nettiselaimena) ja tuon sanoin vaan sen takia kun tietenkin sitä Steamia haluaisi kokeilla ja käyttää niin pian kuin mahdollista. En tiedä ottaisivatko sinne betaan ketä tahansa. En tiedä siitä keitä siellä Macin betassakaan on.
Aa... nyt vasta ymmärsin. Mielsin sanan suljettu heti suljetun lähdekoodin ohjelmaksi
Ja itsekin ehkä olen sillä kannalla, että tämmöinen suljettu softa on tervetullutta avoimelle alustalle. Semmoinen sopiva balanssi jos vain löytyy näiden välillä.
Jotkut väittävät, että Linux on taas myöhässä. Syyhän on tähän mennessä ehkä ollut se, että Linuxin markkinat ovat olleet verraten marginaaliset eikä laitevalmistajiltakaan ole (?) ollut laajaa tukea Linux-ajureille. Tilanne on kuitenkin hiljalleen muuttumassa positiivisempaan suuntaan. Ja jospa muutkin laitevalmistajat heräävät tähän Steamin markkinavalloituksiin.
Steamilla on suuret potentiaaliset markkinat, jossa ei juuri ole vielä kilpailijoita! Toivotaan että Linux-käyttäjät heräävät tähän mahdollisuuteen ja oikeasti käyttävät ja ostavat pelejä Steamin kautta. Ainakin itse olen menossa beta-testiin jos vain voi!