Vista nostaa ainakin laitevaatimukset korkealle, tosin ei nykyajan out-of-box koneille tuo ole ollenkaan ongelma.
Juu kyllähän nuo korkeat ovat. Tosin mitä porukka testaillut ja raportoinut, niin 700MHz + 1G RAM ihan toimiva kuulemma ollut. Pitäisi itse kuitenkin päästä kokeilemaan ja todeta. Eikä Vistaa edes vanhemmille koneille ole tarkoitettu ja XP:n tuodaan samoja ominaisuuksia mitä Vistaankin.
Officesta on vaikea sanoa mitään, itse kun en käytä edes OpenOfficea vaan kirjoittelen Abiwordilla. Epäilen, että uudessa MS Officessa on paranneltu mm. windows palvelinintegraatiota ym.
Itseäni kiinnostaa uusi käyttöliittymä. Jos se on todella niin hyvä kuten käyttäjät (ja jopa KDE/KOffice kehittäjät) sanovat, niin kiinnostavaa nähdä lähteekö Open Source ohjelmistot kopioimaan käyttöliittymää.
Itseäni kiinnostaa tuo Vista vaan sen peliominaisuuksien vuoksi, vaikka luulen kyllä konsolien ajavan sen ohi pidemmällä tähtäimellä. Muutenkin koko PC-pelikaava (FPS-pelit) ovat toistaneet itseään jo viimeiset 10 vuotta.
Peli ominaisuudet tosiaan pitäisi olla aivan uudella mallilla. Todella mielenkiinnolla itsekin odotan. Taitaa olla edelleenkin todella hyvä syy monelle pitää Windows koneella.
Olet varmastikin nähnyt jo Crysis pelin videoita ja kuvia.. On kuitenkin aivan toista mitä ollaan tähän asti nähty.
Odotan myös innolla miten käy virusten suhteen, sotkeutuuko vista.
Sotkeutuu. Vista ei todellakaan ole immuuni viruksille, mutta varmasti virusten kirjoittaminen on vaikeampaa kuin aikaisempiin Windowsseihin.
Ja myös kiinnostaa kuinka linux mahtuu tähän väliin, luulen sen saavan muutaman lisäkäyttäjän, jotka eivät vistasta innostu.
Hyvinkin mahdollista.
Tietoturva yms. asiat ovat kuitenkin varmastikin olleet syitä miksi Windowssille on ihmiset etsineet vaihtoehtoa, mutta jos Vistassa on tietoturva jo huomattavasti paremmalla mallilla (kuten oletettavasti on), niin hyvin mahdollista että siirtyminen on myös Vistaan päin.
Ulkonäkö varmasti kiinnostaa monia ainakin näin aluksi. Todella mielenkiintoista myös nähdä mitä kaikkea saadaankaan aikaan Vistan tarjoamilla mahdollisuuksilla.