Kirjoittaja Aihe: Lucid -testaajaksi ?  (Luettu 2730 kertaa)

manttila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Lucid -testaajaksi ?
« : 10.03.10 - klo:20.32 »
Olen kasaamassa uutta konetta Asuksen P5Q:n emon ympärille, johon on tarkoitus laittaa käyttöjärjestelmäksi Ubuntu.
Olen kokeilua ja virittelyä varten asennellut 9.04 Jauntyn, mutta nyt haluaisin alkaa kasaamaan enemmän lopullista pakettia. Jauntyn ylläpito päättyy jo lokakuussa, mutta 10.04 julkaistaan vasta huhtikuun lopussa.

Ajatukseni siis olisi asentaa Lucid beta ja päivitää&jättää se sitten pitkäaikaiseksi käyttöjärjestelmäksi. Tähän liittyen muutama kysymys:
- Päivittyykö beta lopulta stabiiliksi jakeluksi ilman uudelleenasennusta?
- Onko beta1 riittävän stabiili, jotta Jauntya ei kannata jättää alle? - vai kannattaako odottaa esim beta2?
(Kaikki tiedostoni ovat verkkolevyllä ja käytössä toinen (WInXP)kone "tuotantokäyttöön", mutta haluaisin aloittaa uuden koneen virittely hyvissä ajoin.
- Mistä saan Lucid betan asennuspaketin?
T. Mika

haukkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Lucid -testaajaksi ?
« Vastaus #1 : 10.03.10 - klo:20.48 »
Olen kasaamassa uutta konetta Asuksen P5Q:n emon ympärille, johon on tarkoitus laittaa käyttöjärjestelmäksi Ubuntu.
Olen kokeilua ja virittelyä varten asennellut 9.04 Jauntyn, mutta nyt haluaisin alkaa kasaamaan enemmän lopullista pakettia. Jauntyn ylläpito päättyy jo lokakuussa, mutta 10.04 julkaistaan vasta huhtikuun lopussa.

Ajatukseni siis olisi asentaa Lucid beta ja päivitää&jättää se sitten pitkäaikaiseksi käyttöjärjestelmäksi. Tähän liittyen muutama kysymys:
- Päivittyykö beta lopulta stabiiliksi jakeluksi ilman uudelleenasennusta?
- Onko beta1 riittävän stabiili, jotta Jauntya ei kannata jättää alle? - vai kannattaako odottaa esim beta2?
(Kaikki tiedostoni ovat verkkolevyllä ja käytössä toinen (WInXP)kone "tuotantokäyttöön", mutta haluaisin aloittaa uuden koneen virittely hyvissä ajoin.
- Mistä saan Lucid betan asennuspaketin?
T. Mika


-Päivittyy
-Vaikea sanoa,kun beta versiota ei ole vielä julkaistu.Mutta yleensä ainakin täällä päässä betat on toiminut aika hyvin.
-Et vielä mistään(koska betaa ei ole vielä julkaistu).Mutta sitten kun se julkaistaan,niin täältä netin ihmeellisestä maailmasta iso tiedoston ladata voit.
Arch ja monia muita.

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Lucid -testaajaksi ?
« Vastaus #2 : 10.03.10 - klo:20.56 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29887.0
Tämän keskustelun ensimmäisessä viestissä osoitteita julkaisuaikatauluun ja lataukseen (daily) ym.
Beta1 julkaistaan 19.3. Nyt on menossa alpha3, joka jo kyllä vaikuttaa ihan toimivalta. Yllätyksiä tietysti voi vielä tulla ennen vakaan version julkaisua.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Lucid -testaajaksi ?
« Vastaus #3 : 10.03.10 - klo:20.59 »
Ensimmäinen beta ilmestyy n. viikon päästä.

https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule

Sitä ennen voi ladata daily-version vaikka heti, se on alfa3 vaiheessa

http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/