Kirjoittaja Aihe: Onko tullut työtarjouksia ?  (Luettu 16323 kertaa)

Storck

  • Vieras
Onko tullut työtarjouksia ?
« : 12.03.10 - klo:13.35 »
Minun s-postiosoite ei ole muualla jaossa kuin täällä. Eilen tuli postiin lumen luontia ja muuta ihanmitävaan työtä ruinaava posti. Kaikki kuulemma kelpaa.
Tuollainen osa teksistä:
Lainaus
Tervehdys

Urakoita luvassa? Tekijät löytyvät meiltä.

Telinemiehet, peltimiehet, timpurit, putki ja sähkö, laattamiehet, muurarit yms. Huippumiehet sopivasti.

Ja löytyy vielä lumiporukkakin katolle - valjaat ja kortit on.

Onko muille tullut?

Onko siis järjestelmällistä vai bingo-osuma!!!!

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #1 : 12.03.10 - klo:16.31 »
Onko muille tullut?

Ei ainakaan minulle...

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #2 : 12.03.10 - klo:18.33 »
Ei ole mullekkaan moista tullut.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #3 : 12.03.10 - klo:18.41 »
Tänne kolahti myös...

Storck

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #4 : 12.03.10 - klo:18.47 »
Tänne kolahti myös...

Laitoin selväsanaisen viestin takaisin - ymmärtää kyllä lopettaa jos osaa lukea!!

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #5 : 12.03.10 - klo:19.01 »
Mulle tuli myös. Eikös Suomessa ole laitonta lähettää mainospostia jos siihen ei ole erikseen hyväksymistä antanut?

http://www.roskapostipaketti.fi/sections/lainsaadanto/tietosuoja.php
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo:19.46 »
suomispammia kolahti tännekin
Janne

Storck

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #7 : 12.03.10 - klo:20.15 »
Tuollaiselle pitäis tehdä vastahyökkäys ja laittaa laatikko jumiin  >:(

 ;)

CO2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 190
    • Profiili
    • Linux Mint Suomeksi
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #8 : 12.03.10 - klo:20.19 »
Myös meikän mailiin tipahti sama!! ???
MINT on helppo, looginen, sopeutuva, innostava, käyttäjäystävällinen järjestelmä.
Muutokset on uusia mahdollisuuksia!
Sen minkä edestänsä löytää, voi myös taakseen tiputtaa (kaikkea ei aina välttämättä tarvitse)
http://linuxmint-fi.info/
http://helpsite.org/

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #9 : 12.03.10 - klo:20.56 »
 ??? Mikä on yhteinen nimittäjä teillä spammia saaneilla? Email palvelun tarjoaja? Email osoite näkyy jossain Ubuntu foorumin tiedoissa?  Minne sylttytehtaalle jäljet johtavat? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Storck

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #10 : 12.03.10 - klo:21.02 »
??? Mikä on yhteinen nimittäjä teillä spammia saaneilla? Email palvelun tarjoaja? Email osoite näkyy jossain Ubuntu foorumin tiedoissa?  Minne sylttytehtaalle jäljet johtavat? terveisin Timo

Omalta osalta päättelin sen johtavan tänne Ubuntu-palstalle, täällä on osoite näkyvissä/saatavissa. Muualle en ole sitä ilmoitellut/käytä muualla.

JTMT

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #11 : 12.03.10 - klo:21.03 »
Mulle ei ole tullut tuollaista. S.posti on gmail ja olen sen tietääkseni piilottanut näkyvistä muilta.

Storck

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #12 : 12.03.10 - klo:21.41 »
Tuli mieleen että saiskohan modet tai muut selville onko mainostetun firman henkilö rekattuna tänne? Se kertois jo paljon...

Voihan se olla kaverikin tai mikä lie. Tuskin mikään robotti, ulkoasusta päätellen.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #13 : 12.03.10 - klo:21.55 »
"Työ = nälän aiheuttamat pakkoliikkeet". Joku yrittää elättää pesueensa ja etsii potentiaalista asiakaskuntaa muista pakkoliikkeistä kärsivistä  ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #14 : 12.03.10 - klo:23.26 »
Laitoin selväsanaisen viestin takaisin - ymmärtää kyllä lopettaa jos osaa lukea!!

minä puolestani laitoin saunalahden abuseen viestiä heidän palvelimiensa kautta tulevasta spammista, ihan siltäkin varalta, että kaveri ei osaa lukea.

joka tapauksessa (alias)osoite johon posti minulla tuli on kyllä tälläkin foorumilla näkyvissä, mutta käytän sitä myös yleisesti netissä liikkuessani.
Janne

vellu@vmach

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
  • Kiroitusvirheitä jo vuodesta feisty
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #15 : 14.03.10 - klo:13.37 »
Näköjään ei, koska tiedoissa on vanhentunut s-posti osoite, enkä muista salasanaa muuttaakseni profiiliani.
Voisiko joku moderattori laittaa mun salasanan vaikka yksityisviestinä?

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #16 : 14.03.10 - klo:15.02 »
Näköjään ei, koska tiedoissa on vanhentunut s-posti osoite, enkä muista salasanaa muuttaakseni profiiliani.
Voisiko joku moderattori laittaa mun salasanan vaikka yksityisviestinä?

Moderaattorit eivät näe salasanaasi, mutta voivat kyllä vaihtaa sen (jolloin et pääse sisään lukemaan yv:täsi).
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Storck

  • Vieras
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #17 : 14.03.10 - klo:18.27 »
Tuon ääliön takia alkoi tulemaan roskapostia.

Voiskohan oikeesti tehdä rikosilmoitusta tuollaisesta??

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #18 : 14.03.10 - klo:19.13 »
En ihan periaatteessa halua kommentoida sitä mitä muut kirjoittavat, ainoastaan asioita sinänsä, mutta siis kyllä ihan oikeesti nyt ja IMHO:

1.
Erinäisten uutisten mukaan roskapostia on keskimäärin yli 50% kaikesta sähköpostista (vai oliko enemmänkin). Rikosilmoitus on tietysti kannatettavaa, mutta ei ehkä mene edes käsittelyyn.

2.
WEBissä ei pidä koskaan ilmoittaa sähköpostiosoitettaan, muuta kuin pakosta ja sittenkin kehottaisin harkitsemaan minkä osoitteen ilmoittaa. Ihmettelen, että SPAM-ongelmia ei ole ollut aiemmin jos teillä on osoitteet kaikille näkyvissä - ehkäpä suomenkielisyys on tässä ollut pelastus.

3.
SPAM-postiin ei PIDÄ KOSKAAN vastata. Sehän vain vahvistaa, että osoite oli olemassa.

4.
Kaikki ns. kostoiskut ovat laittomia. Niistä keskustelu ja niihin yllyttäminen on laitonta. Jos Forumin administraattorit tapaavat tällaista yllytystä - minkäänlaisessa vakavassa hengessä, ei siis pelkkänä vitsinä - Forumien administraattorit ovat velvollisia puuttumaan asiaan tai sitten hekin syyllistyvät laittomaan toimintaan. Nettiterrorismi ei ole kovinkaan vähäinen rikos. Mikäli tällaista joku saisi päähänsä kirjoittaa suosittelen postituksen editointia ennen lähetystä. Jos joku haluaa poistaa myös tämän kohdan 4 tästä postista, niin en pane pahakseni.


En tiedä tästä nimenomaisesta tapauksesta, kyseessähän saattaa olla pelkkä amatööri, joten ylläolevat varoitukset eivät ehkä koske tätä tapausta, mutta viittaan tässä nyt viimeisimpään kommenttiin, että SPAMia alkoi tulla.

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Onko tullut työtarjouksia ?
« Vastaus #19 : 14.03.10 - klo:19.21 »
Tuon ääliön takia alkoi tulemaan roskapostia.

Mulla kävi kanssa joskus niin että alkoi tulla vaan spammia yhtäkkiä, luultavasti samalla tavalla joltain foorumilta vuosi osoite. Sen jälkeen olen alkanut luomaan sähköpostilaatikkoon uuden aliaksen aina kun kirjaudun johonkin uuteen foorumiin tms - pystyy jäljittämään mistä on vuotanut. Sen jälkeen vain suljen kyseisen osoitteen ja luon uuden...

Oudoin tapaus mitä mulle on tapahtunut on, kun saunalahden laatikkoon alkoi tulla spammia sellaiselle aliakselle jota en ollut missään vielä käyttänyt.

Voiskohan oikeesti tehdä rikosilmoitusta tuollaisesta??

Niin... toisaalta voihan osoite vuotaa spammilistalle mistä tahansa. Yhtä hyvin joku oma kaveri voi lähettää ryhmälähetyksen sulle ja jollekin toiselle kaverilleen jonka koneella on osoitteita keräävä troijalainen. Ehkä huolimatonta, mutta ei välttämättä tahallista.