Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Etätyöpöytäyhteys ei päivitä kuvaa.  (Luettu 1660 kertaa)

kotka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Terve,

asentelin WLAN-adsl-reitittimen (telewell), jossa natin takana oma pienehkö sisäverkko. Pääkone on rj45-kaapelilla kiinni itse purnukassa ja nyt yritän ottaa wlanin kautta etätyöpöytäyhteyden ubuntuun (olen sallinut tarvittavat jutut asetukset/etätyöpöydän asetukset -kohdasta sekä avannut firestarterilla portin 5900 sisäverkon IP:stä tulevalle liikenteelle. Homma rokkaa muutoin ihan hyvin, mutta kun yritän Windows läppäriltä WLANin kautta yhteyttä, niin yhteys aukeaa, kysyy salasanan ja tuo näyttöön työpöydän sen hetkisen sisällön; mutta työpöytä ei päivity (jos klikkaan ikkunan auki/kiinni/siirrän tai teen jotain). Ei sitten vaikka manuaalisesti yrittäisin pakottaa päivityksen (refresh screen).

Kokeiltu on useampaa eri Windows Client softaa - ja sama vika toistuu. Olen myös koittanut kytkeä läppärin rj45:lla reitittimeen, mutta sekään ei auta. Niin ikään yhteyden nopeusasetuksien laskeminen ei helpota, eli ei johdu sisäverkon kaistan loppumisesta kuvan päivitys ongelmat. Sen sijaan itse etäkoneella hiiri liikkuu ja voin etäyhteyden kautta käyttää sitä ongelmitta ja se tottelee etäyhteyttä mukisematta, mutta Windows läppärillä vaan ei kuva päivity.

Läppärissä Windows 7 Home Premium käyttis.

Mitähän vois tehdä vian korjaamiseksi? Tai mitään ehdotuksia miksi ruudun päivitys ei toimi.

Voin illalla yrittää vielä yhteyttä ssh-putken rakentamalla; josko se poistaisi ongelman.

RATKAISU: Perin outoa, mutta otin etätyöpöydän hallinnan pois päältä ubuntun gnomesta; ja sitten asensin x11vnc paketit, ssh:lla etäserverille (putkella/ilman) ja x11vnc päälle ja etätyöpöytä rupesikin toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo:19.25 kirjoittanut kotka »