Kirjoittaja Aihe: ubuntu + razertool  (Luettu 2071 kertaa)

mArkus87

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
ubuntu + razertool
« : 23.02.10 - klo:20.50 »
Olen yrittänyt saada toimimaan ubuntu 9.10, RazerTool, koska ubuntu ei normaalisti näemmä tue mitään hiiren asetuksia razerille. Vaikkapa ubuntun hiiren asetuksista sensitivyn vaihtamisella ei ole mitään väliä.

Ohjelman saa täältä: http://razertool.sourceforge.net/

Mutta kysymys kuuluu: Tietääkö kukaan miten tuo toimii? Asennan .deb paketin, mutta mitään vaikutusta sillä ei ole... Ohjelma kyllä asentuu, mutta mistä voin muuttaa asetuksia jne? Tuota käytetään miten? Mitään graafista valikkoa en ole toistaseksi löytänyt... Tahtoisin saada hiiren toimimaan vihdoin oikein, mutta en osaa käyttää tuota niin toivoisin saavani täältä vähän apuja... Hiireni kiihtyvyys + sensitivy on tällä hetkellä kamala tällä hiirellä (Razer Deathadder).

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: ubuntu + razertool
« Vastaus #1 : 23.02.10 - klo:20.56 »
Tuo ohjelma on suunniteltu Razer Copperheadille.

Ja miksi et vaihda senssiä ihan järjestelmän asetuksista - eri juttu jos sinun pitää vaihtaa senssiä lennosta. Itselläni on myös DeathAdder käytössä ja DPI + senssit kunnossa (lennosta vaihtoa en edes kaipaa).

Joku toinen ohjelma oli kyllä DeathAdderille - mutta kyseisen ohjelman kotisivu näyttää heittävän Error 404:ää, eli ei ole olemassa...
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

mArkus87

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: ubuntu + razertool
« Vastaus #2 : 23.02.10 - klo:23.24 »
Vaikka vaihdan järjestelmän asetuksista senssiä niin se on aivan liian nopea minun makuuni (siis niin alas kuin mahdollista ja kiihtyvyys pois käytöstä kokonaan). Olen tottunut käyttämään hiirtä kiihdytys pois käytöstä ja ns. "low sensitivy". Windowsissa hiiren senssi on valittu toiseksi hitaimmalle tasolle. En onnistu mitenkään saamaan hiirtä yhtä hitaaksi ubuntussa, mikä häiritsee minua... Mitenhän olisi mahdollista saada tämä onnistumaan ubuntussa?

mArkus87

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: ubuntu + razertool
« Vastaus #3 : 24.02.10 - klo:18.55 »
Eikö kukaan tosiaankaan tiedä, miten tämä on mahdollista? :O

KaS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: ubuntu + razertool
« Vastaus #4 : 24.02.10 - klo:22.04 »
Olen yrittänyt saada toimimaan ubuntu 9.10, RazerTool, koska ubuntu ei normaalisti näemmä tue mitään hiiren asetuksia razerille. Vaikkapa ubuntun hiiren asetuksista sensitivyn vaihtamisella ei ole mitään väliä.

Ohjelman saa täältä: http://razertool.sourceforge.net/

Mutta kysymys kuuluu: Tietääkö kukaan miten tuo toimii? Asennan .deb paketin, mutta mitään vaikutusta sillä ei ole... Ohjelma kyllä asentuu, mutta mistä voin muuttaa asetuksia jne? Tuota käytetään miten? Mitään graafista valikkoa en ole toistaseksi löytänyt... Tahtoisin saada hiiren toimimaan vihdoin oikein, mutta en osaa käyttää tuota niin toivoisin saavani täältä vähän apuja... Hiireni kiihtyvyys + sensitivy on tällä hetkellä kamala tällä hiirellä (Razer Deathadder).

Ilmeisesti asennus onnistunut. Kirjoita päätteeseen:

Koodia: [Valitse]
/usr/bin/razertool-gtk
K

mArkus87

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: ubuntu + razertool
« Vastaus #5 : 24.02.10 - klo:23.01 »
Mm... Niin kuin Exitium sanoin, vain näemmä Copperheadille. Hittolainen... Mitähän tämän nyt saisi toimimaan hyvin ?? :S Naurettava ongelma ja ei tunnu löytyvän mitään millä saisi kiihdytyksen pois + senssiä alas päin....