Kirjoittaja Aihe: ps3:n kanssa nettiin mokkulan ja ubuntun kanssa  (Luettu 1882 kertaa)

tamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Eli minulla on ubuntu, DNA:n mokkula, internetkaapelia ja ps3. Miten pääsen internettiin ps3:sen kanssa? En ilmeisesti osaa laittaa joitakin asetuksia oikein. Ystävälläni on sama systeemi mutta windowsilla ja hän ei osannut auttaa minua ubuntun kanssa.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: ps3:n kanssa nettiin mokkulan ja ubuntun kanssa
« Vastaus #1 : 25.01.10 - klo:22.36 »
Voiko Windowsin viritellä tuohon konsoliinkin?

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: ps3:n kanssa nettiin mokkulan ja ubuntun kanssa
« Vastaus #2 : 26.01.10 - klo:00.41 »
Jos sulla sattuu olemaan ps3:ssa ethernet kaapelille paikka ja ubuntukoneessa verkkokortti niin sitten pitäis onnistua tuolla networkmanagerissa suoraan laittamaan "Shared to other computers" tjsp valinta päälle ja pitäis pelata ilman sen kummempia tuskailuita. Ensimmäisellä kerralla voi olla hyvä odottaa että yhteys 3G:llä on muodostunut ja tökätä sitten vasta verkkokaapeli kiinni ja klikata tuo valinta network managerista, löytyypi jostain sieltä "ipv4"-välilehdeltä, "method"-alasvetovalikosta.. Ja valinta siis sille yhteydelle joka muodostuu ethernet-kaapelin tökkäämisen jälkeen, ei sille 3G:lle. Näin ainakin mulla onnistui läppärin 3G-yhteyden jakaminen kotikoneen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo:00.50 kirjoittanut sniveri »
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: ps3:n kanssa nettiin mokkulan ja ubuntun kanssa
« Vastaus #3 : 26.01.10 - klo:04.16 »
Voiko Windowsin viritellä tuohon konsoliinkin?
Ei mitään mahdollisuutta. Windows tukee vain x86 perustaisia koneita, ei PPC tai varsinkaan Cell pohjaisia koneita.

Käsittääkseni homma hoituu kuten sniveri mainitsi. Sinänsä ps3 ei vaikuta tuossa mitenkään, eli voit soveltaa ihan "normaali ubuntun" ohjeita.

anttu-t

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 180
    • Profiili
    • Siptune
Vs: ps3:n kanssa nettiin mokkulan ja ubuntun kanssa
« Vastaus #4 : 26.01.10 - klo:07.20 »