Kirjoittaja Aihe: wlan apua kaivataan  (Luettu 7631 kertaa)

firelli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: wlan apua kaivataan
« Vastaus #20 : 11.01.10 - klo:20.56 »
Mitäs tapahtuu jos laitat DNS-kohtaan (jos se on harmaana) vaikkapa 208.67.222.222 208.67.220.220 (OpenDNS). Normaalisti ei kyllä pitäisi olla noin hankala Wippiesiin yhdistää... ::)

Pitääkö siinä Wippiesissä jotenkin kirjautua ennen kuin käyttää sitä vai mitenkä? En ole sitä koskaan käyttänyt, mutta jotenkin tuntuu, että olisi jotain erikoisempaakin tässä...

Löysin ratkaisun.

lshw -C network komennolla näin, että eth1 wireless = link down

ifconfig eth1 up komennolla se nousi päälle. Nyt toimii vanha Dell D505 kone wpa salauksella langattomasti todella nopeasti.

Viimeinen este selätetty. Langaton Linux on loistava. Kiitos kaikille avustusyrityksistä

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: wlan apua kaivataan
« Vastaus #21 : 11.01.10 - klo:22.15 »
Hienoa firelli! Näin se homma etenee. Olemme kaikki taas yhtä kokemusta rikkaampia.  :D terveisin Timo
ps. tervetuloa mukaan foorumille
"Linux, made in Finland"

larika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: wlan apua kaivataan
« Vastaus #22 : 12.01.10 - klo:11.21 »
Sain aikoinain itse hyvät ohjeet samantyyppisessä ongelmassa, eli asensin ubuntu netbook remixin uudelleen ensin engalnninkielisenä, päivitin laiteajurit /verkkokortin ja sitten kun yhteyspelasi niin kielipaketin. Omalla kohdallani tuo auttoi, toki olen vasta vasta linuxille siirtynyt ja pitkä kokemus puuttuu.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: wlan apua kaivataan
« Vastaus #23 : 12.01.10 - klo:11.59 »
Minun Xubuntuläppärini(9.10) wlan-ongelmat siirtyivät historiaan vaihtamalla network-manager wicd:hen. nm:llä tasot heikkoja, vaihtelevia ja yhteyttä ei syntynyt. Nyt kirjoitan tätä wicd:n avustaman wlanin kautta.
Siis esim Synapticilla network-manager poistoon ja wicd asennukseen. Tämän jälkeen vielä bootti, niin saattaa lähteä toimimaan.

 T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS