Kirjoittaja Aihe: Acer Aspire 3000, outo ongelma  (Luettu 2386 kertaa)

ankzilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Acer Aspire 3000, outo ongelma
« : 06.01.10 - klo:21.08 »
Sama ongelma on esiintynyt myös Ubuntu Studiolla, mutta nyt olen Ubuntu Server Editionia asentamassa. Ongelma esiintyy uusimmilla versioilla, mutta ei normaalilla Ubuntulla.
Elikkä, kun lyön asennuslevykkeen sisään, valitsen kielen ja painan entteriä asenna Ubuntun päällä, tulee esille vain ~200px leveä kaistale asennuksesta ruudun vasempaan reunaan.
Olen onnistunut asentamaan Ubuntu Studio 9.04:n "sokkona", mutta koska nyt serveristä on kyse, en tohdi moista yrittääkkään. Viimeksikkin, se vaati n. 20 asennusta, että sain kaikki kohdilleen. (Siis Ubuntu Studiolla)

Eli kone on Acer Aspire 3000, vanha koneeni josta yritän saada serveriä aikaiseksi.
En löytänyt haulla mitään, tai en keksinyt kenties sopivia hakusanoja tällaiseen probleemaan.

Kiitos ja kumarrus

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Acer Aspire 3000, outo ongelma
« Vastaus #1 : 07.01.10 - klo:07.57 »
Lataapas alternative asennuslevy, itselläni ei livecd:t eivät ole toimineet vaikka ihan uusikone syynä luultavasti näytön ohjain itselläni. Mutta kun olen alternativella asentanut oon päässyt desktopiin ihan kivasti säätämään.

ankzilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Acer Aspire 3000, outo ongelma
« Vastaus #2 : 07.01.10 - klo:16.43 »
Ei toimi. :/

Edit: En ole varma latasinko tuon "alternativen".. Voitko heittää suoraa 32 bittistä latauslinkkiä? -Jos sitä ei löydy tuolta ubuntu.orgin normi latauksista.
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:16.49 kirjoittanut ankzilla »

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Acer Aspire 3000, outo ongelma
« Vastaus #3 : 07.01.10 - klo:17.12 »
Ladatavan cd-imagen nimessä lukee alternative...joudut luultavasti asentamaan ensin desktop version johon sitten asennat tarvittavat serveri paketit, samba etc.

http://www.nic.funet.fi/pub/mirrors/releases.ubuntu.com/9.10/

http://www.nic.funet.fi/pub/mirrors/releases.ubuntu.com/9.10/ubuntu-9.10-alternate-i386.iso

ankzilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Acer Aspire 3000, outo ongelma
« Vastaus #4 : 07.01.10 - klo:17.21 »
Nyt sain toimimaan..
Piti laittaa tuo vga=771, mutta kiitos avusta dafl01!

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Acer Aspire 3000, outo ongelma (ratkaistu)
« Vastaus #5 : 07.01.10 - klo:18.20 »
Pääasia on että ratkaisit tuon ongelman, alternativessa ja useimmassa asennuslevyssä grubissa alareunassa F1 F2 F3  Joiden alta löytyy myös erillaiset käynistys vaihtoehdot kuten vga-tila.