Kirjoittaja Aihe: Radeon HD 3650 ja fglrx  (Luettu 1429 kertaa)

Amazed

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Radeon HD 3650 ja fglrx
« : 29.12.09 - klo:19.14 »
Sellainen kiva ongelma taas vaihteeksi - ollut jo vuoden :) - että asentelin tuossa pari päivää sitten Kubuntu 9.10:n ja sain jopa näytönohjaimen ajurin jotenkuten asennettua toisin kuin ubuntussa. Vaikka glxgears nyt näyttää yli 20 000 frames in 5.0 seconds niin silti netin selaaminen, kansioiden selaaminen... Kaikki toimii todella tahmaisesti ja hitaasti.

Ennen käytössä oli nvidian näytönohjain ja ajurien asentamisen jälkeen ongelma hävisi ja kone toimi nopeasti eikä tahmaillut ollenkaan. Näytönohjain kuitenkin hajosi ja erehdyin ostamaan tilalle Radeonin. Sen kanssa olen saanut sitten tapella niin kauan kuin se on koneessa ollut. :)

Olen kokeillut radeonhd-ajuria ja se ei toiminut yhtään paremmin. En kyllä tiedä onnistuinko asentamisessa, koska glxgears näytti tulokseksi parhaimmillaan 450 :)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Radeon HD 3650 ja fglrx
« Vastaus #1 : 29.12.09 - klo:19.18 »
Jos haluat käyttää avoimia ajureita (radeon ja radeonhd), päivitä kerneli (versio 2.6.32 tai uudempi) ja ota käyttöön tämä PPA.

Amazed

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Radeon HD 3650 ja fglrx
« Vastaus #2 : 29.12.09 - klo:19.32 »
Löytyykö asennusohjeita mistään? Olen joidenkin ohjeiden avulla asentanut radeonhd:n, mutta ilmeisesti tein kaiken väärin :)

Eikö käyttöjärjestelmän pitäisi toimia hyvin jo fglrx:n kanssa?