Aika erikoista ettei noilla spekeillä varustettu kone toimi - olen itse asennellut "keskimäärin" tuon kaltaisia ASUS&AMD&NVidia koneita useampiakin, joku 9.04 versiollekin. Tosin GTS250 koneet oli kyllä Vistalla.
Pari ensimmäistä kokeilua:
- Live CD:llähän on oma levyn eheyden tarkistus, mitä se sanoo? Tosin jos olet kokeillut jo montaa eri levyä, vähän epätodennäköistä että ne kaikki olisivat rikki. 64-bit versiohan tommoselle koneelle olisi parasta, noin periaatteessa.
- Mitä muistitesti sanoo? Sekin on LiveCD:llä. Tämä virhe kävi minulla yhdellä kertaa (uusi kone, Kingston HyperThread muistit, ASUS lankku) - ja virheilmoitukset joita sain aikaiseksi kun oikein yritin kaikki temput, olivat hyvin mielikuvituksellisia. Lopulta muistit, tai emolevyn muistiliitäntä, olivat rikki. Se, että kone toimii Windowsissa ei todista mitään, koska se ei käytä muistia samalla tavalla - vika tulee Windowsissa ehkä esiin vasta myöhemmin jollakin sovelluksella, mikä on erittäin hämäävää sekin.
Jos nämä eivät tärppää, niin sitten pitää valita Alternate Asennus, joka mahdollistaa asennuksen silloin kun kaikki ei suoraan pelitä - en tosin tiedä miksi tässä tapauksessa olisi näin, mutta 3DLabsin 3D OpenGL-kortilla taisi käydä näin.
No joo, mutta jos ei ollut tarkoitus asentaa ollenkaan, niin Alternatesta ei ole hyötyä. Jos on tarkoitus vain partitioida, niin käyttäisin siihen helpompaa ja nopeampaa distroa tässä mielessä. Nimittäin Puppy Linuxia, jossa on Gparted ollut jo pitkään partitiointiin. Sen voit bootata CD:ltä tai tehdä bootin jälkeen, sen omilla työkaluilla, käynnistystikun.