Kirjoittaja Aihe: Miten saada ubuntu 10.04 LTS:sän tinnalle XP???  (Luettu 2273 kertaa)

juhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Nyt olen saanut käsiini Windows XP:n levyn ja haluan sen Ubuntun rinnalle... ::)
Mutta miten minä sen saan sen rinnalle!!??? ??? ???
Olen yrittänyt laittaa levyn levy asemaan, mutta mitään ei tapahdu.
Olen käynnistänyt koneen uudelleen että levy asemassa on XP:n levy, mutta mitään ei tapahdu!!! :'( :'( :'(
Apua!!! :'( :'(

Storck

  • Vieras
Vs: Miten saada ubuntu 10.04 LTS:sän tinnalle XP???
« Vastaus #1 : 23.05.11 - klo:15.42 »
Bioksesta boottijärjestys kunnossa? Tarkista se ihan ensimmäisenä.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Miten saada ubuntu 10.04 LTS:sän tinnalle XP???
« Vastaus #2 : 23.05.11 - klo:16.46 »
Nyt olen saanut käsiini Windows XP:n levyn ja haluan sen Ubuntun rinnalle... ::)
Mutta miten minä sen saan sen rinnalle!!??? ??? ???
Olen yrittänyt laittaa levyn levy asemaan, mutta mitään ei tapahdu.
Olen käynnistänyt koneen uudelleen että levy asemassa on XP:n levy, mutta mitään ei tapahdu!!! :'( :'( :'(
Apua!!! :'( :'(

Jos/kun saat sen boottaamaan, niin kais otat asialliset varmuuskopiot nykyisestä systeemistäsi ensin.
Kun noiden M$-tuotteiden kanssa ei _voi_ olla liian varovainen. (Joskus ei edes tarpeeksi varovainen.)

juhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Miten saada ubuntu 10.04 LTS:sän rinnalle XP???
« Vastaus #3 : 23.05.11 - klo:18.03 »
Hmm...nyt lyö kyllä tyhjää...siis ihan yksin kertaisesti miten saan sen siihen??  ???
Siinä koneessa ei ole mitään menetettävää. Miten sen ubuntun saa edes pois siitä!!!??  >:( >:(
Se ei suostu edes avaamaan Anti virusta, joka kulla tarttuu niin helposti windossiin, mutta ei siihen!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten saada ubuntu 10.04 LTS:sän tinnalle XP???
« Vastaus #4 : 23.05.11 - klo:18.13 »
Asetat koneen BIOSsin valikosta käynnistys (boot) järjestyksen kuntoon, niin että CD-asema on ensimmäisenä. Jos tietokoneen mukana on tullut ohjekirja, kannattaa sitä katsoa. Ubuntu ei ole mitenkään estänyt Windowsin käynnistämistä levyltä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Nyt se laittaa sitä!!! KIITOS  ;D ;D ;D ;D