Kirjoittaja Aihe: LTSP ja Firefoxia Localappsina  (Luettu 1614 kertaa)

ippe64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
LTSP ja Firefoxia Localappsina
« : 16.12.09 - klo:10.40 »
Morjens!

Tyhmä täällä taas kyselee neuvoja.

Olen saanut (Ubuntu 9.10) Firefoxin toimimaan paikallisesti clientilta (eli Localappsina), mutta pari ongelmaa on tullut vastaan:
1. Olen asentanut palvelimelle tulostimen. Jos käynnistän Firefoxin clientilta niin, että se pyörii palvelimella (ei siis localappsina) ja haluan tulostaa, ei ongelmaa. Mutta jos ajan Firefoxia paikallisesti, niin tulostinta ei näy missään, kun haluan tulostaa.

2. Olen asentanut ubuntu-restricted-extrasin palvelimelle synapticista ja  päätteeltä chroot-ympäristöön. Lisäksi olen asentanut chrootiin totem-mozillan. Mutta taas vähän sama ongelma kuin 1-kohdassa: Ylen eläväarkisto toimii clientilla, jos ajan Firefoxia  niin, että se pyörii palvelimella, mutta ei jos  clientilla localappsina. Kokeilin vaihtaa Totemin VLC:n, mutta tuloksena musta ruutu "Waiting for Video". Totem hyytyy taas ilmoitukseen "siirretään dataa osoitteesta www.yle.fi..."

Mitähän säätöjä pitäisi tehdä, että Eläväarkisto ja tulostus toimisi myös, kun ajan Firefoxia paikallisesti?

T:Ippe64

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: LTSP ja Firefoxia Localappsina
« Vastaus #1 : 16.12.09 - klo:10.49 »
1. Olen asentanut palvelimelle tulostimen. Jos käynnistän Firefoxin clientilta niin, että se pyörii palvelimella (ei siis localappsina) ja haluan tulostaa, ei ongelmaa. Mutta jos ajan Firefoxia paikallisesti, niin tulostinta ei näy missään, kun haluan tulostaa.

Yritin tehdä ohjetta tästä, ehkä siitä löytyy apua.

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSPJauntyPrinting

Kun käytät Karmcia, niin NAT-ohjetta ei enää tarvita. Muuten sovella ohjetta Karmiciin; huomaa kaksi verkkokorttia tuon ohjeen yhteydessä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo:12.40 kirjoittanut Asmo Koskinen »