Kirjoittaja Aihe: QCAD Ubuntussa valmiina?  (Luettu 3063 kertaa)

johan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
QCAD Ubuntussa valmiina?
« : 05.11.06 - klo:15.48 »
Jossain joku sanoi että QCAD -ohjelma on valmiina sisällytettynä ubuntuun. Onko näin, tietääkö kukaan? Entä voiko sen jostain kätevästi hakea, ainakin omalla kotisivuillaan QCAD ohjelmasta oltaisiin pieni maksu ottamassa.

isvard

  • Vieras
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #1 : 05.11.06 - klo:16.05 »
Menin taas ja tein helpomman kautta. lisää/poista ja sinne sit hakusanaks QCAT ja kas kummaa, sieltähän tuo löyty .
Yrms

johan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #2 : 05.11.06 - klo:16.13 »
Siis mikä lisää/poista? Siis lisää/poista ohjelmia ubuntussa? (Minulla ei ole Ubuntua (vielä)). Mutta ilmeisesti löytyy?

CoffeeCup

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
  • Kahvin suurkuluttaja
    • Profiili
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #3 : 05.11.06 - klo:16.19 »
Siis mikä lisää/poista? Siis lisää/poista ohjelmia ubuntussa? (Minulla ei ole Ubuntua (vielä)). Mutta ilmeisesti löytyy?

Aivan Ubuntussakin on "Lisää/poista" -valikko. Tuohon CADiin, onko kellään kertoa kokemuksia tuosta QCADistä? Olis hakusessa itellekin opintojen johdosta...
"The secret to success, whether it's women or money, is knowing when to quit. I oughta know: I'm divorced and broke."  Sonny Crockett, the original Miami Vice.

isvard

  • Vieras
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #4 : 05.11.06 - klo:16.25 »
Siis mikä lisää/poista? Siis lisää/poista ohjelmia ubuntussa? (Minulla ei ole Ubuntua (vielä)). Mutta ilmeisesti löytyy?
Oisit sen heti sanonu, ei silti en minäkään huomannu sanoa että mulla on 6.10 jolla sen etsin ja tossa se jököttää vaikka en siitä paljoakaan ymmärrä, kunhan kokeilin

HammerPower

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #5 : 05.11.06 - klo:18.42 »
QCAD tosiaan löytyy ainakin Edgyn pakettivarastoista. Testailin sitä ihan mielenkiinnon vuoksi ja ei kyllä vaikuta kovin hääviltä. Kyllähän sillä jotakin väsää, mutta jos ihan oikeasti meinaa jotakin piirtää ja vaatimuksena on vielä standardinmukaisuus niin hankaluuksia tulee. Jos opiskelee jotakin sellaista alaa, jossa on tarve osata käyttää CAD-ohjelmia niin itse suosittelisin AutoDeskin, SolidWorksin ja muiden vastaavien firmojen tuotteita. Työelämässä on kuitenkin osattava käyttää kaupallisia versioita työntekoon.

Sitä en ainakaan vielä kokeillut, että miten hyvin kuvat siirtyvät QCAD:sta esim AutoCadiin, mutta teoriassa ongelmia ei ehkä pitäisi olla, koska QCAD tukee dxf tiedostomuotoa. Ongelmia voi tulla jos QCAD:ssa on esim. joitain epästandardeja merkintätapoja. Voi hieman ärsyttää jos vääntää vaikka jonkun koulun harkkatyön QCAD:lla ja koulun AutoCad ei sitä sitten suostu avaamaan... Sitäkään en tiedä, että mitä esimerkiksi EdgeCam tykkää QCAD:lla piirretyistä kuvista jos jotain standardista poikkeavia ominaisuuksia löytyy.

Käyttömukavuus ja käytön helppous on myös kaupallisissa ohjelmissa aivan omaa luokkaansa. Ja kyllähän sen pitää ollakin, kun hintaa kumminkin softilla on ihan kiitettävästi.

pallivaha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Re: QCAD Ubuntussa valmiina?
« Vastaus #6 : 05.11.06 - klo:19.07 »

Sitä en ainakaan vielä kokeillut, että miten hyvin kuvat siirtyvät QCAD:sta esim AutoCadiin, mutta teoriassa ongelmia ei ehkä pitäisi olla, koska QCAD tukee dxf tiedostomuotoa.

QCADista ACADiin kuvat tuntuvat kyllä siirtyvän, toisinpäin ongelmia luonnolllisesti tulee, onhan QCAD hyvin suppea   verrattua edes ACADin LT-versioon.  Siitä olen samaa mieltä, ettei se QCAD tosiaankaan sovellu minkäänlaiseen vakavampaan piirtämiseen vaikka vaatimukset olisivatkin kevyet.