Kirjoittaja Aihe: Oletustiedostomanageri [RATKAISTU]  (Luettu 1907 kertaa)

Lautanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Oletustiedostomanageri [RATKAISTU]
« : 06.12.09 - klo:13.03 »
Mulla on oletustiedostomanagerina Nautilus, eli kun klikkaan kansioita, avautuu ne Nautiluksessa.

se palkki, jossa on ubuntu logo, ja "sovellukset" ja "sijainnit" ja kaikki sellaiset, kun sieltä klikkaan "sijainnit" ja sitten minkä tahansa sijainnin, avautuu Dolphin-selain, jossa ei näy yhtään tiedostoja ja selaimen alaosassa on ilmoitus

 "Tiedostoa tai kansiota /home/(minä)/'file:/home/(minä)/(sijainti)' ei ole olemassa." :o

ja kun sen sulkee, alhaalla lukee vain  "Ei tietueita (Ei kansioita, Ei tiedostoja)"   ???

En ole yrittänyt vaihtaa oletustiedostomanageria, Nautilus kelpaa minulle mainiosti. Tarkoitan siis että tämä sotku ei voi johtua oletusteidostomanagerin vaihtamisen yrittämisestä.

 Kun avaan työpöydältäni kotikansion, Nautilus avautuu normaalisti ja kaikkiin sijanteihin pääsee ja tiedostot ovat olemassa.
« Viimeksi muokattu: 09.12.09 - klo:09.49 kirjoittanut Lautanen »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #1 : 07.12.09 - klo:04.52 »
Vaihtoehto A: Poista dolphin.

Vaihtoehto B: Avaa tiedosto /usr/share/applications/mimeinfo.cache tekstieditoriin.
Etsi sieltä kaikki rivit, joilla lukee dolphin ja kopioi ne tänne foorumille, niin tutkitaan.

Katso myös: http://blog.vucica.net/2009/05/debianubuntu-gnome-restoring-nautilus.html

Lautanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #2 : 07.12.09 - klo:22.20 »
Luin jutun mutta mulla tuola tiedostosa on jo nautilus-härpäke viimeisenä.

inode/directory=kde4-dolphin.desktop;kde4-kfmclient_dir.desktop;nautilus-folder-handler.desktop;

Se oli myös ainoa rivi jossa  oli "dolphin"


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #3 : 07.12.09 - klo:23.38 »
No entäpä dolphinin poisto sitten?

Lautanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #4 : 08.12.09 - klo:19.21 »
Dolphinin poisto korjasi asian.

Kiitos  :D


Lautanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #5 : 08.12.09 - klo:19.31 »
Pitääkö mun nyt muuttaa jotenkin aiheen otsikkoa niin että siinä on RATKAISTU vai tekeekö joku muu sen?  ???

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Oletustiedostomanageri
« Vastaus #6 : 08.12.09 - klo:19.51 »
Lisää [ratkaistu] ensimmäisen viestisi aiheeseen.