Kirjoittaja Aihe: Debian Lenny ja kiintolevyn liittäminen. (Ratkaistu)  (Luettu 1831 kertaa)

Blackheart

  • Vieras
Homma on niin, että liitin IDE piuhaan kiinni kiintolevyn, jossa mulla on Backupina muusiikkia. Kiintolevy on osioitu ntfs osioksi. Nyt se pitäis saada väliaikaisesti liitettyä, että saan tavarat tallennettua kotikansioon.

Onnistuin saamaan tavarat tallennettua musiikki kansioon, mutta oikeudet ovat rootilla. Sain jollain ihme konstilla oikeudet kansioille ja alikansioille, mutta itse musiikki tiedostot pysyy rootin omistuksissa. Poistin kansiot ja nyt tartteis apua, että miten se oikein tapahtuu. Rautalangasta vääntäen siis ;)
« Viimeksi muokattu: 08.12.09 - klo:04.26 kirjoittanut Blackheart »

Blackheart

  • Vieras
Vs: Debian Lenny ja kiintolevyn liittäminen.
« Vastaus #1 : 08.12.09 - klo:04.25 »
Homma ratkesi niin että, kopsasin tavarat rootin oikeuksilla ja sitten loihdin päätteeseen  chown -R pt: /home/pt/Musiikki

Nyt on omistajalla oikeudet kansioihin ja tiedostoihin.

Blackheart

  • Vieras
Vs: Debian Lenny ja kiintolevyn liittäminen. (Ratkaistu)
« Vastaus #2 : 11.12.09 - klo:00.27 »
Aika vit... paljon tuli neuvoja ja kukaan ei lytännyt tekniikkaa. Saanko olettaa, että tein vihdoin jotain oikein?

peran

  • Vieras
Vs: Debian Lenny ja kiintolevyn liittäminen. (Ratkaistu)
« Vastaus #3 : 11.12.09 - klo:01.06 »
Aika vit... paljon tuli neuvoja ja kukaan ei lytännyt tekniikkaa. Saanko olettaa, että tein vihdoin jotain oikein?

Vastaavalla tavalla itse kopioin toisten järjestelmien kiintolevyistä omaan kansiooni, tai toisten käyttäjien tiedostoja omiini.

Edit - mutta siis itselläni on kyseessä Ubuntu, niin en vastannut kysymyksiisi.