Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Lainaus käyttäjältä: Manco - 26.11.09 - klo:00.45Siis jos jo olen hakemistossa /var/spool, niinsudo rm -R cups/tmp ?Tuo poistaa myös itse tmp-hakemiston, mikä voi olla haitallista. Mieluummin vaikka näin: sudo rm -R cups/tmp/*
Siis jos jo olen hakemistossa /var/spool, niinsudo rm -R cups/tmp ?
...äh, olin sen verran malttamaton, että meni tuo kansiokin. Onko tarpeen tehdä kansio takaisin komennolla mkdir?
sudo mkdir /var/spool/cups/tmpsudo chown root:lp /var/spool/cups/tmpsudo chmod g+rwx,o-rwx,a+t /var/spool/cups/tmp
Lainaus käyttäjältä: Manco - 26.11.09 - klo:01.05...äh, olin sen verran malttamaton, että meni tuo kansiokin. Onko tarpeen tehdä kansio takaisin komennolla mkdir?En usko. Yleensä ohjelmat osaavat ko. tmp-hakemistot tehdä ihan itse omiin tarpeisiinsa.Jos ei toimi, voi ko. hakemiston tehdä. Hakemiston oikeudet voivat sitten ollakin jo avainasemassa. Omistaja Cups ja ryhmänä cups? Palataan asiaan, jos ei pelaa poistettuasi ko. tmp-hakemiston.
Veikkaisin kyllä, ettei cups tee sitä itse, kun kyseessä on paketoinnin mukana tuleva pysyvä hakemisto.
Hakemiston voi luoda uudelleen tähän tapaan (tarkistin omasta asennuksestani, että oikeudet menevät noin):Koodia: [Valitse]sudo chmod g+rwx,o-rwx,a+t /var/spool/cups/tmp
sudo chmod g+rwx,o-rwx,a+t /var/spool/cups/tmp
ls -l /var/spool/cups ...drwxrwx--T 2 root lp 4096 10.11. 15:16 tmp
Tuonne ensimmäiseen viestiin pitäisi kai laittaa maininta "RATKAISTU"? Onko muuta?
Itsekin kurkkasin ko. hakemistoon ja muut T määrittelyyn ensikerran törmäsin:
Perimmäinen ongelmasi ei tosin selvinnyt, eli se, miksi /var/spool/cups/tmp on syönyt kaiken levytilan, jäi ratkaisematta.
Päivitystä 9.04 versioon en vielä tehnyt, mutta täytynee kokeilla sitäkin.