Tuhannet kiitokset. No onpas tehty tämä teeman vaihtaminen(kin) helpoksi. Lähestyn jokaista ongelmaa, liian hankalasti..
Eilen poistin vahingossa Ubuntu -kansion, Windowsin ollessa päällä (siirtelin video ja musiikkitiedostoja myös Linuxin ulottuville, C-asemasta D-asemaan). No nolostihan siinä kävi, kun poistin Ubuntu-kansion ja koko Ubuntu käyttöjärjestelmä hävisi. Jotenkin järkeilin itselleni, että - olikohan se nyt Z -kansio - Linuxin kansio on Linuxin puolella, eikä Linuxia ole C-asemassa lainkaan, mutta Windowsin allehan minä Linuxin asensin, heh. Noh, kantapään kautta.
Minulla on Vista tässä, aikanakin vielä toistaiseksi, ikään kuin ¨henkisenä tukena ja vara-järjestelmänä. Suotta se vain on massiivinen Vista ja ajattelinkin asentaa 700 MB:n XP:n. Se varmaan alkaa jo olemaan valmis. Nyt eilen, kun asentelin Ubuntun uudestaan, niin minun olisi varmaan kannattanut asentaa Ubuntu D-asemaan? Sitten olisin voinut formatoida/alustaa C-aseman, XP:n asennuksen yhteydessä. En ole varma, osaanko poistaa Vistan C-asemasta. D-asemassahan se Vistan "palautus-keskus", mistä Vista uudelleen asennetaan "tehdasasetuksiin", jos kone ei lähde käynnistämään Vistaa. En muuten koskaan saanut, useasta yrityksestä huolimatta, poltettua Vistan palautus DVD-levyjä. Levy n:o 2 onnistui, mutta 1. levyyn uhrasin ~6 kpl:tta dvd-levyjä ja aina poltto-operaatio epäonnistui (Mikään muu, esim. elokuvan polttaminen ei epäonnistunut 2 v. aikana). Minun olisi pitänyt maksaa ~70€:a, jos olisin halunnut ostaa fyysiset Vistan palautuslevyt. Tämä taisi olla viimeinen pisara, matkallani kohti avoimia lähdekoodeja..
Sain täältä ajurit tuohon netti-mokkulaan. Se toimii ihan hyvin, mutta (kuvan) ohjelma ei aukea ja esim. tekstiviestien lähettäminen ja vastaanottaminen ei onnistu. Nettiyhteys kylläkin toimii ja yhdistyy automaattisesti.
Olisin myös pienentänyt divx-elokuvan tekstityksen fontin kokoa, mutta en löytänyt mistä se tapahtuu. Sori, monta eri asiaa samaan ketjuun.