Kirjoittaja Aihe: Open Office avaa kirjoitussuojattuna dokumentit -> Ratkaistu  (Luettu 4534 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Olen törmännyt seuraavaan ongelmaan, lieneeköhän kenellekään tuttua?

Minulla on sftp -verkkojako, jonne olen tallettanut dokumentteja. Voin tallettaa sinne Open Officen -dokumentteja ihan normaalisti, mutta sitten kun avaan tiedoston niin äsken tallettamani dokumentti avautuukin vain kirjoitussuojattuna eikä sitä näin ollen pääse muuttamaan. Olisiko ideoita tilanteen korjaamiseksi?

Esimerkiksi kun käytän Geditiä tehdessäni saman tempun, niin ongelmaa ei esiinny. Sitä ei esiinny myöskään, jos tallennan dokumentit paikalliselle työasemalle.
« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo:12.58 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Open Office avaa kirjoitussuojattuna dokumentit
« Vastaus #1 : 12.11.09 - klo:11.56 »
Olen törmännyt seuraavaan ongelmaan, lieneeköhän kenellekään tuttua?

Minulla on sftp -verkkojako, jonne olen tallettanut dokumentteja. Voin tallettaa sinne Open Officen -dokumentteja ihan normaalisti, mutta sitten kun avaan tiedoston niin äsken tallettamani dokumentti avautuukin vain kirjoitussuojattuna eikä sitä näin ollen pääse muuttamaan. Olisiko ideoita tilanteen korjaamiseksi?

Esimerkiksi kun käytän Geditiä tehdessäni saman tempun, niin ongelmaa ei esiinny. Sitä ei esiinny myöskään, jos tallennan dokumentit paikalliselle työasemalle.


Outoa tässä tilanteessa on vielä se, että Windows -puolella tallentamani Open Office dokumentti samaiseen hakemistoon avatuu Ubuntun puolella ihan normaalisti. Eli vain Ubuntun Open Officella talletetut dokumentit avautuvat kirjoitussuojattuna. Ärsyttää...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Open Office avaa kirjoitussuojattuna dokumentit
« Vastaus #2 : 12.11.09 - klo:12.05 »
avautuukin vain kirjoitussuojattuna

Onko tuo kirjoitussuojauksen salasana sama kuin sftp:n kirjautumisessa käytetty?

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Open Office avaa kirjoitussuojattuna dokumentit
« Vastaus #3 : 12.11.09 - klo:12.54 »
avautuukin vain kirjoitussuojattuna

Onko tuo kirjoitussuojauksen salasana sama kuin sftp:n kirjautumisessa käytetty?

Se on ihan sama. Kokeilin juuri sellaista temppua, että avasin Open Office -dokumentin verkkojaosta Ubuntun puolella jolloin se avautui read only -muodossa. Mutta sitten päätinkin käyttää Save as -toimintoa, jolloin nimesin uudelleen tiedoston ja sinnehän se tallentui! Tekisi mieli kirjoittaa törkeyksiä ja puhua rumia, ottaa päähän...

« Viimeksi muokattu: 12.11.09 - klo:13.00 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Tämä oli vikana ja näin se korjattiin, erityiskiitos zepotukselle :)

Now, assuming that you have an SSH server running on a remote machine, simply run the SSHFS command to mount the remote directory. In this example, the remote directory is /projects on remote host far. The local mount point is ~/far_projects.

sshfs -o idmap=user $USER@far:/projects ~/far_projects

To unmount,
fusermount -u ~/far_projects
To add it to your /etc/fstab,
sshfs#$USER@far:/projects /home/$USER/far_projects fuse defaults,idmap=user 0 0

Note that you have to change $USER to your login name when editing fstab, but it is not necessary when typing commands (the shell does it for you in that case).
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.