Kirjoittaja Aihe: 10.04 LTS (Lucid Lynx) ei käynnisty [RATKAISTU]  (Luettu 1939 kertaa)

Levis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Eli, olen asentanut tuon Lucid Lynxin. Eilen illalla olin sammuttanut koneen. Tänä aamuna koetin käynnistää sitä, mutta kone herjasi: "Ubuntu is running low graphics mode".  Painoin ok, jonka jälkeen tuli ruutu: "What would you like to do?" jossa sitten oli erilaisia vaihtoehtoja (Run Ubuntu in low graphics mode for just..., Reconfigurate graphics ja kaikkea muuta. Kokeilin kaikkea, mutten päässyt sisälle koneeseen :/ Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa?
Kone on vieläkin Asus EeePC 901-

EDIT: Asensin käyttöjärjestelmän uusiksi ja nyt pelittää.
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo:21.18 kirjoittanut Levis »

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: 10.04 LTS (Lucid Lynx) ei käynnisty
« Vastaus #1 : 15.05.10 - klo:11.09 »
Eli, olen asentanut tuon Lucid Lynxin. Eilen illalla olin sammuttanut koneen. Tänä aamuna koetin käynnistää sitä, mutta kone herjasi: "Ubuntu is running low graphics mode".  Painoin ok, jonka jälkeen tuli ruutu: "What would you like to do?" jossa sitten oli erilaisia vaihtoehtoja (Run Ubuntu in low graphics mode for just..., Reconfigurate graphics ja kaikkea muuta. Kokeilin kaikkea, mutten päässyt sisälle koneeseen :/ Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa?
Kone on vieläkin Asus EeePC 901-

Jos pääset recovory-modeen, niin valitse vaihtoehto Drop to root shell prompt, ja suorita siinä seuraavat komennot

Koodia: [Valitse]
dpkg-reconfigure xserver-xorg

reboot

Tosin jos olet kokeillut jo kaikkea, niin silloin kyllä ajurit ovat hukassa ..  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo:11.11 kirjoittanut oobetimer »
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Levis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: 10.04 LTS (Lucid Lynx) ei käynnisty
« Vastaus #2 : 15.05.10 - klo:12.20 »
Miten tuonne recovery-modeen pääsee/pääsisi?
Edit: säädin jotain, ja nyt se herjaa jostain asennusongelmista. Pyytää kirjautumaan adminin oikeuksilla sisään; näin teinkin mutta tulee virheilmoitus: There is a problem with the configuration server. (usr/lib/libconf2-4/gconf-sanity-check-2 exited with status 256)
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo:13.01 kirjoittanut Levis »