Kirjoittaja Aihe: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....  (Luettu 4634 kertaa)

ballo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« : 21.08.06 - klo:17.30 »
Terve!

Herätin henkiin vanhaan ibm kannettavaan muutama viikko sitten asentamalla ubuntun. Nyt tekis mieli saada wlan toimimaan koneessa. olen yrittänyt saada Buffalon  WLI-CB-G54L pcmcia korttia toimimaan mutta mitään en ole saanut aikaiseksi. Onko missään hyvää ja yksinkertaista ohjetta "tumpelolle  :-\ " kortin asentamisesta  ???

Jos teillä on hyviä vinkkejä nii koittakaa selittää mahdollisimman yksinkertaisesti ja selkeesti   :-\ Kiitoksia etukäteen.

T:Niko
---------------------------------------------------------------------------------------
iMac G5 (iSight) 20" 1,5Gt 250GB+200GB +Lacie 250GB(10.4.7)
iBook 12" G3 600Mhz 640Mt 15GB (10.4.7)
IBM ThinkPad iSeries 550mhz (Ubuntu 6.06)

Jps

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Kotisivut
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #1 : 21.08.06 - klo:21.11 »
Terve!

olen yrittänyt saada Buffalon  WLI-CB-G54L pcmcia korttia toimimaan mutta mitään en ole saanut aikaiseksi.

T:Niko


Törmäsin kyseisen kortin kanssa samaan ongelmaan ja kysyin valmistajalta, niin valitettavasti kortille ei ole saatavilla linux ajureita.
Jos olet epävarma niin mumise,
Jos olet kusessa niin delegoi.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #2 : 21.08.06 - klo:21.13 »
Kokeilitko asentaa Windows -ajureita Ndiswrapperilla?
alias vililikku

havu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • HavuTao
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #3 : 22.08.06 - klo:00.37 »
Moro,

mä sain kyseisen kortin toimimaan Ndiswrapperilla ja tais olla Dellin ajureilla. Nuo ajurit on tallessa mun duuni koneella. Yritän laittaa lisä infoa myöhemmn tänään.

havu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • HavuTao
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #4 : 22.08.06 - klo:08.33 »
Moro,

mä sain kyseisen kortin toimimaan Ndiswrapperilla ja tais olla Dellin ajureilla. Nuo ajurit on tallessa mun duuni koneella. Yritän laittaa lisä infoa myöhemmn tänään.

Tässä linkki ajuriin jota minä käytin ja joka toimi http://www.havutao.net/AR.tar . Toivottavasti se käy sullekkin.

ballo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #5 : 22.08.06 - klo:09.00 »
Moro,

mä sain kyseisen kortin toimimaan Ndiswrapperilla ja tais olla Dellin ajureilla. Nuo ajurit on tallessa mun duuni koneella. Yritän laittaa lisä infoa myöhemmn tänään.

Eli mistä mun kannattaa nyt lähtee liikenteeseen? Pitääkö mun siirtää toi ajuri jonnekki ja pistää mitä komentoja päätteeseen?  :-\
---------------------------------------------------------------------------------------
iMac G5 (iSight) 20" 1,5Gt 250GB+200GB +Lacie 250GB(10.4.7)
iBook 12" G3 600Mhz 640Mt 15GB (10.4.7)
IBM ThinkPad iSeries 550mhz (Ubuntu 6.06)

havu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • HavuTao
Re: Buffalo wlan ja linux....auttakaa....
« Vastaus #6 : 22.08.06 - klo:23.57 »
Asenna ndiswrapper jos jo ei ole. System -> Administration -> Windows Wireless Tools -> Install New Driver ja sitten konffi perään.
Sitä ennen pura tietenki ajuri paketti valmiiksi.