Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista  (Luettu 9806 kertaa)

Qusai

  • Vieras
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #20 : 14.10.09 - klo:05.12 »
Eipä täälläkään pääse nettitikulla surffailemaan. Kehitys kehittyy.

En päässyt käsitykseen johtuuko teidän nettitikku ongelmat siitä ettei laitetta tunnisteta ylipäätään ja siihen en osaakkaan mitään sanoa mutta sain oman mokkulani(mallia Huawei E220) pelaamaan ihan sillä että laitoin sim-kortin puhelimeen ja poistin pin-koodin kyselyn käytöstä, jonka jälkeen kortti takaisin mokkulaan. Tämän lisäksi ainut asia mitä olen säätänyt on "yhdistä automaattisesti" kohtaan ruksi oikean yläkulman verkkoyhteys kuvakkeesta.

Kyseisen operaation jälkeen se on pelannut paremmin kuin Windowsissa, ei tartte klikkailla mitään yhdistä nappuloita ja huomattavasti nopeammin käytettävissä kuin Windowsissa oli(olettaen että on laitettu kiinni ennen käynnistämistä).
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo:05.28 kirjoittanut Qusai »

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #21 : 14.10.09 - klo:09.43 »
Sinulla Qusai ei taida olla Ubuntun 9.10 Karmic Koalaa? Toimi minullakin vielä muutama päivä sitten tikulla ihan ilman ongelmia, tämä vaan virittelee itseään kun on kehitysversio. Joskus A toimii ja B ei, joskus päinvastoin  :)


Lisäystä alla.
Jyrki73:  Ilmeisesti olet (ollaan, minäkin) siirtynyt seuraavalle tasolle. Eli päivitykset muuten ok mutta tikulla ei pääse nettiin, kokeiltu kahdella, pöytä- ja kannettavalla mallilla, kumpikaan ei inahda. Inahhtaa muttei yhdistä siis.

Onko piuha ja/tai wlan mahdollisuutta? Jos on niin käytä sen aikaa että päivittyy taas toimivaksi tuo tikku/mokkula.


edit2.   Tuo tikun/GSM-verkon toimimattomuus taitaapi olla samaa ongelmaa kuin jossain juuri puitu asia että kännykkä sammuu kun yhdistää piuhalla Karmiciin kiinni. Tuossahan se on alapuolella  http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29481.0
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo:10.00 kirjoittanut Storck »

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #22 : 14.10.09 - klo:11.42 »
Onko piuha ja/tai wlan mahdollisuutta? Jos on niin käytä sen aikaa että päivittyy taas toimivaksi tuo tikku/mokkula.
Kun ei ole. Siispä ainut mitä voin tehdä, on asentaa taas karmic uudestaan päivittämättömänä, ja odottaa sitten että te muut saatte korjauksen tuohon mokkula juttuun, jotta uskallan taas itsekkin yrittää.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #23 : 14.10.09 - klo:11.51 »
Onko piuha ja/tai wlan mahdollisuutta? Jos on niin käytä sen aikaa että päivittyy taas toimivaksi tuo tikku/mokkula.
Kun ei ole. Siispä ainut mitä voin tehdä, on asentaa taas karmic uudestaan päivittämättömänä, ja odottaa sitten että te muut saatte korjauksen tuohon mokkula juttuun, jotta uskallan taas itsekkin yrittää.

Ei sitä tarvitse asentaa uusiksi!

Käynnistät recoverytilaan
Tiputtaudut rootin konsoliin ja poistat nvidian suljetut ajurit
Koodia: [Valitse]
aptitude purge ~nnvidia && dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg && exitJatkat normaalia käynnistystä, nyt pitäisi olla käytössä puhdas xorg.conf ja vapaat ajurit.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #24 : 14.10.09 - klo:11.58 »
Onko piuha ja/tai wlan mahdollisuutta? Jos on niin käytä sen aikaa että päivittyy taas toimivaksi tuo tikku/mokkula.
Kun ei ole. Siispä ainut mitä voin tehdä, on asentaa taas karmic uudestaan päivittämättömänä, ja odottaa sitten että te muut saatte korjauksen tuohon mokkula juttuun, jotta uskallan taas itsekkin yrittää.

Ei sitä tarvitse asentaa uusiksi!

Käynnistät recoverytilaan
Tiputtaudut rootin konsoliin ja poistat nvidian suljetut ajurit
Koodia: [Valitse]
aptitude purge ~nnvidia && dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg && exitJatkat normaalia käynnistystä, nyt pitäisi olla käytössä puhdas xorg.conf ja vapaat ajurit.
Ja vaikuttaako tuo siis mokkulaan, tai siihen etten pääse nettiin?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #25 : 14.10.09 - klo:12.03 »
Ja vaikuttaako tuo siis mokkulaan, tai siihen etten pääse nettiin?

Miten näytönohjaimet ja sen asetustiedosto, liittyy netin toimintaan?
Jos ongelmasi nyt oli se ettei GUI käynnisty.

Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #26 : 14.10.09 - klo:12.33 »
Miten näytönohjaimet ja sen asetustiedosto, liittyy netin toimintaan?
Jos ongelmasi nyt oli se ettei GUI käynnisty.
En edes tiedä mikä on Gui mutta, sitähän minä jäin tuossa sinun vastauksessasi ihmettelemään että, miten ne liittyy toisiinsa? Tuo mokkula ongelma ja näytön ajurit ovat kai täysin eri ongelmia. En enää edes yrittänyt asentaa mitään suljettuja ajureita. Karmic käynnistyykin kyllä nyt grafiikka tilaan mutta nettiin en siis pääse.
Sinun mielestäsi minun pitäisi siis kokeilla komentoa:
Koodia: [Valitse]
aptitude purge ~nnvidia && dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg && exitEn minä tiedä auttaisiko se tai onko mulla nyt edes koneessa tuollaisia paketteja kun olen nyt Windowsin puolella niin kokeileminen kestää.

Eli luitkohan viimeisiä kysymyksiäni kunnolla?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #27 : 15.10.09 - klo:10.10 »
Miten näytönohjaimet ja sen asetustiedosto, liittyy netin toimintaan?
Jos ongelmasi nyt oli se ettei GUI käynnisty.
En edes tiedä mikä on Gui mutta, sitähän minä jäin tuossa sinun vastauksessasi ihmettelemään että, miten ne liittyy toisiinsa? Tuo mokkula ongelma ja näytön ajurit ovat kai täysin eri ongelmia. En enää edes yrittänyt asentaa mitään suljettuja ajureita. Karmic käynnistyykin kyllä nyt grafiikka tilaan mutta nettiin en siis pääse.
Sinun mielestäsi minun pitäisi siis kokeilla komentoa:
Koodia: [Valitse]
aptitude purge ~nnvidia && dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg && exitEn minä tiedä auttaisiko se tai onko mulla nyt edes koneessa tuollaisia paketteja kun olen nyt Windowsin puolella niin kokeileminen kestää.

Eli luitkohan viimeisiä kysymyksiäni kunnolla?

GUI = Graphical User Interface (Graafinen käyttöliittymä)

Jos suljettuja nvidian ajureita ei ole asennettu ei niitä auta yrittää poistaa edellä mainitulla komennolla.

Netti? alkuketju on menty ihan eri ongelman kimpussa.
Eri ongelmille oma ketju, jolloin ei mene kukaan sekaisin.
jos samaan ketjuun ympätään monia eri ongelmia, ei siinä ole mikään tarvis pysyä kärryillä.

ps. juuri tuli läpi uusimmat network-managerin ja modem-managerin päivitykset.
en ole tarkistanut mitä muutoksia pitää sisällään, mutta mahdollisesti korjaa jotain ongelmia.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #28 : 15.10.09 - klo:16.07 »
Kiitän.
Vain hullu testailee päivityksiä näin.
Monen tunnin kokeilu josta seuraa että, Karmic pitää asentaa taas uudestaan. Kun mokkula on tosiaan ainoa nettiyhteyteni.
Minä, Minä, Minä!!!

Edit: kokeiltu on, sama vikailmoitus edelleen. Sitä mobilepartnerin logoa ei tosin enää tule näyttöön.

https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/446146
Andy Whitcroft  wrote 11 hours ago:       #39
Lainaus
The patch is now pulled into our tree. It is most likely to release as an SRU immediatly after release.
Tarkoittaako tuo virallista karmicin julkaisupäivää? Andy on ilmeisesti canonicalilla.
« Viimeksi muokattu: 17.10.09 - klo:00.08 kirjoittanut Jyrki73 »

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 eilen asennettu. 283 pakettia updateista
« Vastaus #29 : 19.10.09 - klo:18.02 »
Jonkinmoista epäselvyyttä bugin korjausaikataulusta ja sen ehtimisestä viralliseen Live-cd versioon.
"stable release update" or SRU.

Lainaus
upstream status :-)
Blake Munro wrote on 2009-10-16:  #38 

This bug was also affecting me, thanks to Andy's .13 Kernel I am now online.
Look forward to a fix before the final release.
Andy Whitcroft wrote on 2009-10-16:  #39 

The patch is now pulled into our tree. It is most likely to release as an SRU immediatly after release.
Changed in linux (Ubuntu): 
status:  Incomplete → Fix Committed 

Russell Faull wrote on 2009-10-17:  #40 

Andy, do I understand you correctly that the fix for this problem will only be available in a kernel upgrade sometime after Karmic is available to the general public as a final release on 27 October?
If so, there will be many disappointed users of e169 modems. I expected the Ubuntu will also suffer pretty negative publicity. I hope I am misunderstanding your post..
BTW I am using the kernel with Ben's 'hack' patch you posted at #15. It works fine. Is there a chance of a new kernel complied with the final patch for testing through this forum?
Regards and thanks
GeorgeVita wrote on 2009-10-17:  #41 

SRU (https://wiki.ubuntu.com/StableReleaseUpdates) is unacceptable!
This must be fixed BEFORE final release. Imagine a new user (Ubuntu/linux 'newbie') without any other Internet access:
Get Ubuntu 9.10, install it, use windows to get a new .deb, copy it to your Ubuntu 9.10 Desktop and double click it to install. 'Ubuntu via windows'...
We 'throw away' dial up (no wvdial), we do not want ZTE MF636 (ok this is a minority) now we need to patch LiveCDs for a Huawei 3G modem (very popular worldwide)?
« Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:18.10 kirjoittanut Jyrki73 »