Kirjoittaja Aihe: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04 [RATKAISTU]  (Luettu 4786 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04 [RATKAISTU]
« : 12.10.09 - klo:21.24 »
Menin säätämään lirc:n kanssa ja nyt en saa enää eventtejä läpi mythtv:lle asti. Komennolla 'irw' eventit näkyy ihan oikein mutta eivat tule läpi enää mythfrontendiin...  ??? Hakemistossa /home/sami/.lirc/ filut pitäis olla myös kunnossa mutta eventit eivät vaan enää generoidu frontendille. Asensin lirc:n uudelleen takaisin ja siitä kaikki säätö... Yritin päivittää tuoreempaan ensin lcdproc säätöjen yhteydessä ja nyt harmittaa...

Kun 'irw':llä näkyy, niin luulis ettei ole kaukana mutta mene ja tiedä, onko mythfrontend mennyt rikki... Muuten frontend toimii moitteettomasti kyllä.

Saanko jotenkin testattua, miksi frontend ei näe komentoja vai saako lirc:n niin rikki että uudelleensennus on ainoa toivo? Hope not...  :'(
« Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:20.26 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #1 : 12.10.09 - klo:22.15 »
Menin säätämään lirc:n kanssa ja nyt en saa enää eventtejä läpi mythtv:lle asti. Komennolla 'irw' eventit näkyy ihan oikein mutta eivat tule läpi enää mythfrontendiin...  ??? Hakemistossa /home/sami/.lirc/ filut pitäis olla myös kunnossa mutta eventit eivät vaan enää generoidu frontendille. Asensin lirc:n uudelleen takaisin ja siitä kaikki säätö... Yritin päivittää tuoreempaan ensin lcdproc säätöjen yhteydessä ja nyt harmittaa...

Kun 'irw':llä näkyy, niin luulis ettei ole kaukana mutta mene ja tiedä, onko mythfrontend mennyt rikki... Muuten frontend toimii moitteettomasti kyllä.

Saanko jotenkin testattua, miksi frontend ei näe komentoja vai saako lirc:n niin rikki että uudelleensennus on ainoa toivo? Hope not...  :'(

Kun asensit lirc:in uudestaan, niin varmistitko että /etc/lirc -hakemistossa olevassa konfigurointitiedostossa kauko-ohjaimen nimi on sama kuin käyttäjän .lircrc:ssä? Jotkut päivitykset näppärästi vaihtavat sitä kaken nimeä...

Jotkut imppernettiohjeiden mukaiset lircin päivitykset myöskin asentavat binäärit /usr/local:in alle jolloin kannattaa myös varmistaa että /etc/init.d/lirc ajaa binäärit oikeasta paikasta (tämä voi vaikuttaa siinä mielessä että jos vanhat binäärit eivät tue uutta konfiguraatiota)

Ja onhan irexec -d tms. ajossa?

Mulla on homma kaatunut kaikkiin ylläoleviin ainakin kerran.

- Pet

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #2 : 13.10.09 - klo:08.51 »
Kun asensit lirc:in uudestaan, niin varmistitko että /etc/lirc -hakemistossa olevassa konfigurointitiedostossa kauko-ohjaimen nimi on sama kuin käyttäjän .lircrc:ssä? Jotkut päivitykset näppärästi vaihtavat sitä kaken nimeä...

Jotkut imppernettiohjeiden mukaiset lircin päivitykset myöskin asentavat binäärit /usr/local:in alle jolloin kannattaa myös varmistaa että /etc/init.d/lirc ajaa binäärit oikeasta paikasta (tämä voi vaikuttaa siinä mielessä että jos vanhat binäärit eivät tue uutta konfiguraatiota)

Ja onhan irexec -d tms. ajossa?

Mulla on homma kaatunut kaikkiin ylläoleviin ainakin kerran.

- Pet

Kiitos Pet! Mä tsekkaan noi kake-jutut vielä läpi...

Pitäiskö tuo 'irexec -d' olla siis ajossa prosesseissa ('ps -ef |grep irexec') vai miten tarkistat tuon..?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #3 : 13.10.09 - klo:15.58 »
Pitäiskö tuo 'irexec -d' olla siis ajossa prosesseissa ('ps -ef |grep irexec') vai miten tarkistat tuon..?

Juu

 -Pet

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #4 : 13.10.09 - klo:21.01 »
Pitäiskö tuo 'irexec -d' olla siis ajossa prosesseissa ('ps -ef |grep irexec') vai miten tarkistat tuon..?

Juu

 -Pet
Eipä näy tuota 'irexec' prosessia ajossa... Mitäs pitäis tehdä ja miksiköhän se ei enää ole käynnissä ?

Miten mä sain tuon lirc:n noin rikki?  ::)

Miten tuon saa lisättyä siten, että irexec ajetaan käynnistyksen yhteydessä?  Ja mikä tuon syntaksi olisi?

EDIT: Löysin tällaisen kirjoituksen: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1132887.html
Mulla ei löydy ~/.lircrc filestä irexec käynnistystä  ???
« Viimeksi muokattu: 13.10.09 - klo:21.33 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #5 : 14.10.09 - klo:08.57 »

Eipä näy tuota 'irexec' prosessia ajossa... Mitäs pitäis tehdä ja miksiköhän se ei enää ole käynnissä ?


Eipä irexec prosessia minullakaan, mutta lirc toimii mythfrontendin kanssa. Minun ymmärtääkseni irexec tarvitaan, jos haluaa esim. käyttää kaukosäätimen power-näppäintä PC:een sammutukseen.


Miten mä sain tuon lirc:n noin rikki?  Roll Eyes


Tarkistitko, että mythtv käyttää oikean nimistä kaukkaria ja että näppäinnimetkin ovat samat sekä mythtv:n konffaustiedostossa että lirc:in vastaavassa? Itse olen joskus tämän kanssa sählännyt, kun olen mennyt säätäämään kaukkariajuttuja mythtv:n puolella.
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #6 : 14.10.09 - klo:10.04 »

Eipä näy tuota 'irexec' prosessia ajossa... Mitäs pitäis tehdä ja miksiköhän se ei enää ole käynnissä ?


Eipä irexec prosessia minullakaan, mutta lirc toimii mythfrontendin kanssa. Minun ymmärtääkseni irexec tarvitaan, jos haluaa esim. käyttää kaukosäätimen power-näppäintä PC:een sammutukseen.


Miten mä sain tuon lirc:n noin rikki?  Roll Eyes


Tarkistitko, että mythtv käyttää oikean nimistä kaukkaria ja että näppäinnimetkin ovat samat sekä mythtv:n konffaustiedostossa että lirc:in vastaavassa? Itse olen joskus tämän kanssa sählännyt, kun olen mennyt säätäämään kaukkariajuttuja mythtv:n puolella.
Joo olen tarkastanut nekin, laitan liitteenä vielä noi mun lirc konffikset ja mythtv:n näppäin tiedoston.. Kyllä ne näyttäis vastaavan toisiaan. Näillä se toimi ennen säätämistä mutta ei enää... Mitäköhän vielä vois tarkistella Mythbuntun mythtv:n osalta?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #7 : 14.10.09 - klo:11.16 »
Joo olen tarkastanut nekin, laitan liitteenä vielä noi mun lirc konffikset ja mythtv:n näppäin tiedoston.. Kyllä ne näyttäis vastaavan toisiaan. Näillä se toimi ennen säätämistä mutta ei enää... Mitäköhän vielä vois tarkistella Mythbuntun mythtv:n osalta?

Nyt pitää ulkomuistista pistää kommenttia, kun en ole mythtv-PC:n ääressä. Joten polut yms. saattaa olla väärät:

Kun testailet irw:llä, niin päätteelle tulee tuo konffifiluissa mainittu kaukkarin nimi (mx200), eikös niin? Vastaako tuo kaukkarinimi nyt ~/.mythtv/lircrc (polusta ja filun  nimestä en ole varma, kun en nyt voi asiaa koneeltani tarkistaa) löytyvää kaukkarinimeä eli jotain tämmöistä?:

Koodia: [Valitse]
begin
  prog = mythtv
  remote = mx200
  button = Mute

Mitä sanoopi komento (tuolla näkee mika lirc konffifilu käytössä)?:
Koodia: [Valitse]
ps aux | grep lirc
Muuten, esimerkiksi irxevent voi käyttää korvaamaan lirc myttv.n käytössä (uusi tieto minulle, olisiko realpet tarkoittanut jotain tämmöistä, kun manitsi irexec:in?):
http://www.mythtv.org/wiki/LIRC (LIRC - MythTV, kohta Basics, IR Reception (to MythTV) )
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #8 : 14.10.09 - klo:12.52 »
Muuten, esimerkiksi irxevent voi käyttää korvaamaan lirc myttv.n käytössä (uusi tieto minulle, olisiko realpet tarkoittanut jotain tämmöistä, kun manitsi irexec:in?):
http://www.mythtv.org/wiki/LIRC (LIRC - MythTV, kohta Basics, IR Reception (to MythTV) )

En, mulla kun vaan MythTV:n käynnistys on myös kakessa, niin se käyttää irexec:iä. Ja dvd-aseman eject -T myös, eipä sitä tosiaan MythTV:n peruskäytössä taida tarvita...

- Pet

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #9 : 14.10.09 - klo:20.39 »
Joo olen tarkastanut nekin, laitan liitteenä vielä noi mun lirc konffikset ja mythtv:n näppäin tiedoston.. Kyllä ne näyttäis vastaavan toisiaan. Näillä se toimi ennen säätämistä mutta ei enää... Mitäköhän vielä vois tarkistella Mythbuntun mythtv:n osalta?

Nyt pitää ulkomuistista pistää kommenttia, kun en ole mythtv-PC:n ääressä. Joten polut yms. saattaa olla väärät:

Kun testailet irw:llä, niin päätteelle tulee tuo konffifiluissa mainittu kaukkarin nimi (mx200), eikös niin? Vastaako tuo kaukkarinimi nyt ~/.mythtv/lircrc (polusta ja filun  nimestä en ole varma, kun en nyt voi asiaa koneeltani tarkistaa) löytyvää kaukkarinimeä eli jotain tämmöistä?:

Koodia: [Valitse]
begin
  prog = mythtv
  remote = mx200
  button = Mute

Mitä sanoopi komento (tuolla näkee mika lirc konffifilu käytössä)?:
Koodia: [Valitse]
ps aux | grep lirc
Muuten, esimerkiksi irxevent voi käyttää korvaamaan lirc myttv.n käytössä (uusi tieto minulle, olisiko realpet tarkoittanut jotain tämmöistä, kun manitsi irexec:in?):
http://www.mythtv.org/wiki/LIRC (LIRC - MythTV, kohta Basics, IR Reception (to MythTV) )

Moi! Kaikki näyttäis olevan kohdillaan mutta mythtv ei ota vastaan mitään lirc:ltä jostain syystä..  ??? Laitan liitteet mukaan.  Onko jokin deb paketti, joka ois pudonnut pois, kun poistin lirc:iä aikanaan ja joka vastaisi tuosta lirc:n ja mythtv.n välisestä rajapinnasta?

EDIT: Tällainen herja tulee mythfrontendin käynnistyksen yhteydessä:

2009-10-14 20:41:13.600 lirc_init failed for mythtv, see preceding messages

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo:20.43 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #10 : 15.10.09 - klo:13.01 »
[

Moi! Kaikki näyttäis olevan kohdillaan mutta mythtv ei ota vastaan mitään lirc:ltä jostain syystä..  ??? Laitan liitteet mukaan.  Onko jokin deb paketti, joka ois pudonnut pois, kun poistin lirc:iä aikanaan ja joka vastaisi tuosta lirc:n ja mythtv.n välisestä rajapinnasta?

EDIT: Tällainen herja tulee mythfrontendin käynnistyksen yhteydessä:

2009-10-14 20:41:13.600 lirc_init failed for mythtv, see preceding messages

Linkin http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/60717 mukaan tämmöinen auttaisi (linkin mukaan vielä todistettavasti auttaa):

Lainaus
make sure the user you run mythtv as has read and write access to
/dev/lircd. Either chmod your /dev/lircd (or whatever it is) to 666 or
chown mythtv to it.
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #11 : 15.10.09 - klo:20.14 »
Linkin http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/60717 mukaan tämmöinen auttaisi (linkin mukaan vielä todistettavasti auttaa):

Lainaus
make sure the user you run mythtv as has read and write access to
/dev/lircd. Either chmod your /dev/lircd (or whatever it is) to 666 or
chown mythtv to it.
Kiitokset taas! Mutta ei auttanut tuokaan.. Samaa herjaa pukkaa edelleen.. Saakohan tuota lirc:iä jotenkin luotettavasti rakennettua uudestaan, niin ettei tarttis koko hommaa aloittaa alusta?

Jos tarttee tehdä puhdas asennus, odotan sitten Karmicia muutaman viikon, jos lirc:iä ei saa Jauntyssa kuntoon enää..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #12 : 15.10.09 - klo:21.17 »
Kiitokset taas! Mutta ei auttanut tuokaan.. Samaa herjaa pukkaa edelleen.. Saakohan tuota lirc:iä jotenkin luotettavasti rakennettua uudestaan, niin ettei tarttis koko hommaa aloittaa alusta?

Jos tarttee tehdä puhdas asennus, odotan sitten Karmicia muutaman viikon, jos lirc:iä ei saa Jauntyssa kuntoon enää..

Itse sain lirc:in toimimaan näillä http://www.avenard.org/media/Patches_%26_Add-Ons/Entries/2009/4/10_LIRC_to_work_with_Antec_Fusion_Remote_Black_%28jaunty%29.html ohjeilla ja versioilla. Tuo konfiguraatio asensi toki lirc:in /usr/local:in alle joten kaikki /usr/sbin -viittaukset piti muuttaa /usr/local/sbin:iksi /etc/init.d/lirc:istä mutta siitä ei sun kohdalla voi (?) olla kyse koska irw toimii.

Jotain lircin initialisoinnissa menee mullakin vielä pieleen mutta olen 'ratkaissut' ongelman bruteforcella laittamalla /etc/rc.local:iin rivit
Koodia: [Valitse]
/etc/init.d/lirc start
/etc/init.d/LCDd start
joka jostain syystä auttaa. Koska tuo alkoi toimimaan, en jaksanut troubleshootata enempää. (Nyrkkisääntönä voi pitää että jos on tarkoitus käyttää SPDIF:iä, LCD-näyttöä, infrapunakauko-ohjainta, (ainakin) ATI:n näytönohjaimia tai muuta yhtä vaikeaa, niin säästyy monelta mielipahalta kun pysyy linux-distroista kaukana, koskahan sen tajuaisin itse...)

Aiemmin kirjoitit "2009-10-14 20:41:13.600 lirc_init failed for mythtv, see preceding messages". Mitä virheilmoituksia siinä on lähimaastossa tai antaako 'mythfrontend -v all' mitään tolkullisempaa virheilmoitusta?

- Pet

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #13 : 17.10.09 - klo:10.14 »
Kiitokset taas! Mutta ei auttanut tuokaan.. Samaa herjaa pukkaa edelleen.. Saakohan tuota lirc:iä jotenkin luotettavasti rakennettua uudestaan, niin ettei tarttis koko hommaa aloittaa alusta?

Jos tarttee tehdä puhdas asennus, odotan sitten Karmicia muutaman viikon, jos lirc:iä ei saa Jauntyssa kuntoon enää..

Itse sain lirc:in toimimaan näillä http://www.avenard.org/media/Patches_%26_Add-Ons/Entries/2009/4/10_LIRC_to_work_with_Antec_Fusion_Remote_Black_%28jaunty%29.html ohjeilla ja versioilla. Tuo konfiguraatio asensi toki lirc:in /usr/local:in alle joten kaikki /usr/sbin -viittaukset piti muuttaa /usr/local/sbin:iksi /etc/init.d/lirc:istä mutta siitä ei sun kohdalla voi (?) olla kyse koska irw toimii.

Jotain lircin initialisoinnissa menee mullakin vielä pieleen mutta olen 'ratkaissut' ongelman bruteforcella laittamalla /etc/rc.local:iin rivit
Koodia: [Valitse]
/etc/init.d/lirc start
/etc/init.d/LCDd start
joka jostain syystä auttaa. Koska tuo alkoi toimimaan, en jaksanut troubleshootata enempää. (Nyrkkisääntönä voi pitää että jos on tarkoitus käyttää SPDIF:iä, LCD-näyttöä, infrapunakauko-ohjainta, (ainakin) ATI:n näytönohjaimia tai muuta yhtä vaikeaa, niin säästyy monelta mielipahalta kun pysyy linux-distroista kaukana, koskahan sen tajuaisin itse...)

Aiemmin kirjoitit "2009-10-14 20:41:13.600 lirc_init failed for mythtv, see preceding messages". Mitä virheilmoituksia siinä on lähimaastossa tai antaako 'mythfrontend -v all' mitään tolkullisempaa virheilmoitusta?

- Pet
Ei valitettavasti auttanut nämäkään... Ei näy tuolla 'mythfrontend -v all' mitää enempää, sama herja vaan lirc:iin liittyen. Täytyy vissiin luovuttaa..  :-\
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #14 : 17.10.09 - klo:15.12 »
Ei valitettavasti auttanut nämäkään... Ei näy tuolla 'mythfrontend -v all' mitää enempää, sama herja vaan lirc:iin liittyen. Täytyy vissiin luovuttaa..  :-\

Älä vielä luovuta, jokin konffaus on "vain" pielessä.

Katsoin mitä minun /var/log/mythtv/mythfrontend.log filu sanoo ja siellä löytyi tämmöinen rivi:
Koodia: [Valitse]
lirc init success using configuration file: /home/jouni/.lircrc
ja tuosta .lircrc löytyi mm. tämmöiset rivit:
Koodia: [Valitse]
#Custom lircrc generated via mythbuntu-lirc-generator
#All application specific lircrc files are within ~/.lirc
include ~/.lirc/mythtv

Ehkä tämä ei auta, mutta ainahan kannattaa yrittää...
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #15 : 18.10.09 - klo:20.06 »
Ei valitettavasti auttanut nämäkään... Ei näy tuolla 'mythfrontend -v all' mitää enempää, sama herja vaan lirc:iin liittyen. Täytyy vissiin luovuttaa..  :-\

Älä vielä luovuta, jokin konffaus on "vain" pielessä.

Katsoin mitä minun /var/log/mythtv/mythfrontend.log filu sanoo ja siellä löytyi tämmöinen rivi:
Koodia: [Valitse]
lirc init success using configuration file: /home/jouni/.lircrc
ja tuosta .lircrc löytyi mm. tämmöiset rivit:
Koodia: [Valitse]
#Custom lircrc generated via mythbuntu-lirc-generator
#All application specific lircrc files are within ~/.lirc
include ~/.lirc/mythtv

Ehkä tämä ei auta, mutta ainahan kannattaa yrittää...

Moi! Kiitos sinnikkyydestäsi! :-)

Mulla löytyy .lircrc filusta tuo rivi myös:
Koodia: [Valitse]
sami@sami-htpc:~$ cat /home/sami/.lircrc
#Custom lircrc generated via mythbuntu-lirc-generator
#All application specific lircrc files are within ~/.lirc
include ~/.lirc/mythtv
include ~/.lirc/mplayer
include ~/.lirc/xine
include ~/.lirc/vlc
include ~/.lirc/xmame
include ~/.lirc/xmess
include ~/.lirc/totem
include ~/.lirc/elisa
En tajuu, miten lirc:n saa tuolla lailla rikki... 'irw' toimii mutta mythtvfrontend ei saa käynnistettyä lirc:iä  ??? Onko jotain ajo-oikeusjuttuja vielä mitä kannattaisi tarkistaa? Voiko niissä olla jotain häikkää?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #16 : 19.10.09 - klo:19.30 »
Minulta loppui kyllä nyt ideat. Jospa realpet hoksaisi jotain mikä on jäänyt tsekkaatta, hänellä kaiketi sama imon-systeemi käytössä...
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: lirc imon 0038 ja mythbuntu 9.04
« Vastaus #17 : 19.10.09 - klo:20.26 »
Nyt löytyi 'syyllinen': Lirc säädöstä oli jäänyt väärä versio moduulista liblircclient0 moduulista ja asensin Package--> Force:lla sen oletusversioksi ja uudelleenkäynnistin lirc:n ja jo lähti. Kiitos joonas60 ja realpet avuistanne!!!! Nyt en enää säädä tätä lircciä.. Sitten taas 9.10:llä  ;)

EDIT: Tämä herja 'lirc_init failed for mythtv, see preceding messages' tulee edelleen mutta lirc toimii silti...
« Viimeksi muokattu: 20.10.09 - klo:15.58 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi