Kirjoittaja Aihe: Dapper Beta ulkona  (Luettu 5966 kertaa)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Dapper Beta ulkona
« : 21.04.06 - klo:11.07 »
Ubuntusta ja Kubuntusta on nyt viimein julkaistu Beta-versiot:
http://www.ubuntu.com/testing/dapperbeta
https://wiki.kubuntu.org/KubuntuDapperBeta

kyllä tämä tästä varmaan vielä valmistuu ;)

[edit]
nyt näköjään xubuntukin on ulkona:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-announce/2006-April/000067.html
https://wiki.ubuntu.com/Xubuntu
« Viimeksi muokattu: 21.04.06 - klo:14.31 kirjoittanut janne »
Janne

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #1 : 21.04.06 - klo:12.39 »
Hyvä että se Beta ilmestyi. Hyvä uudistus on se kun LiveCD käynnistyy 2x nopeammin kuin aikaisemmin.
alias vililikku

tkodex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #2 : 25.04.06 - klo:13.35 »
Hyvin toimi
gksudo "update-manager -d"
komento. Ei ole löytynyt vielä muuta vikaa kuin suomeknoksesta "O_hje"

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #3 : 25.04.06 - klo:20.15 »
Lainaus
Ei ole löytynyt vielä muuta vikaa kuin suomeknoksesta "O_hje"
Tuo virhe tuli n. 2-3 viikkoa sitten tulleissa päivityksissä.

aphc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #4 : 28.04.06 - klo:12.58 »
Nyt ois sitten beta 2 ulkona:
http://distrowatch.com/?newsid=03394#0

"vista on vittu soikoon aivan perseestä"

HammerPower

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #5 : 28.04.06 - klo:14.09 »
Loistavaa!

Uusimpien päivysten myötä Dapper alkoi toimia täälläkin. Ei enää kaatuile miten sattuu.

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #6 : 28.04.06 - klo:14.44 »
Itselläni ei paljoa ole kaatuillut, ainakaan enempää kuin win xp. Tässä päivitysten latautumista odotellessa...
Ainakin firefoxin uusin versio on nyt ubuntun virallisissa paketeissa, koska sellainen löytyi päivitettävistä ;D

JPK1990

  • Vieras
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #7 : 28.04.06 - klo:22.26 »
Tiiättekö onko flashplayer vaihtanu nimee tai jotain?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #8 : 28.04.06 - klo:22.30 »
Tiiättekö onko flashplayer vaihtanu nimee tai jotain?

ei kai. se löytyy nimellä flashplayer-mozilla ja toinen vaihtoehto nimellä flashplugin-nonfree, muistelisin, että ne olivat samoilla nimillä myös breezyssä.

niin ja dapper beta 2 on nyt ulkona :)
Janne

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #9 : 29.04.06 - klo:00.49 »
Ja Flashplayeristä puheen ollen, pakettien lataumista odotellessa nimiä listaan:
http://www.petitiononline.com/lin64swf/petition.html

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #10 : 29.04.06 - klo:08.57 »
Aika jännä, että osalla porukasta ei toimi vakaasti, mutta itselläni ja monella muulla on toiminut loistavasti. Flight 4:sta saakka olen dapperia pyöritellyt ongelmitta. Liekkö johtuu koneen kokoonpanosta nuo muiden ongelmat vai mikähän siinä on?

Mutta aivan ylivoimaisesti paras distro mitä olen käyttänyt. ;)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #11 : 29.04.06 - klo:12.03 »
Aika jännä, että osalla porukasta ei toimi vakaasti, mutta itselläni ja monella muulla on toiminut loistavasti. Flight 4:sta saakka olen dapperia pyöritellyt ongelmitta. Liekkö johtuu koneen kokoonpanosta nuo muiden ongelmat vai mikähän siinä on?

Mutta aivan ylivoimaisesti paras distro mitä olen käyttänyt. ;)

Itselläni ainakin vaan ilmeneen outoja ongelmia... dapperin live löysi verkon kauniisti, asensin espressolla sen koneeseen ja sitten se vaan hukkaa sille annetun ip:n tms, ei löydä leasea dhcp:llä


Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #12 : 29.04.06 - klo:12.09 »
Aika jännä, että osalla porukasta ei toimi vakaasti, mutta itselläni ja monella muulla on toiminut loistavasti. Flight 4:sta saakka olen dapperia pyöritellyt ongelmitta. Liekkö johtuu koneen kokoonpanosta nuo muiden ongelmat vai mikähän siinä on?

Mutta aivan ylivoimaisesti paras distro mitä olen käyttänyt. ;)

Itse aloin käyttämään Flight 5 saakka, ihasttuin tuolloin heti uuteen ulkoasuun ja nopeuteen ja toimivuuteen

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #13 : 29.04.06 - klo:15.46 »
Flight 4:sta saakka olen dapperia pyöritellyt ongelmitta. Liekkö johtuu koneen kokoonpanosta nuo muiden ongelmat vai mikähän siinä on?

Lienee juuri kokoonpanosta kiinni kuten käyttiksillä muutenkin tuppaa olemaan.. sopivalla raudalla jopa Winblows 3.1 on kiven luja järjestelmä ;)
Omalla kokoonpanollani 64-bit Dapperi on toiminut kanssa moitteetta Flight 3:sta lähtien. HTPC myllyssä ei taasen äänet tai verkko tahtonut pelittää - en muista enää. Siinäkin voisi kyllä uusinta betaa käydä kokeilemassa.
Registered Linux user #186837

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #14 : 29.04.06 - klo:16.05 »
No nyt tämän uusimman betan myötä, ei tahdo synaptic toimia vaan tulee erroria välillä jne... Ja taas kerran amaroK;sta katosi äänet.
Xine enginellä se vain selaa kappaleita ja arts enginella eivät äänet kuulu vaikka vaikuttaakin että se toistaa musiikkia ja gstreamer ei suostu asentumaan johtuen synapticin epävakaudesta. :(

JPK1990

  • Vieras
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #15 : 29.04.06 - klo:16.08 »
No nyt tämän uusimman betan myötä, ei tahdo synaptic toimia vaan tulee erroria välillä jne... Ja taas kerran amaroK;sta katosi äänet.
Xine enginellä se vain selaa kappaleita ja arts enginella eivät äänet kuulu vaikka vaikuttaakin että se toistaa musiikkia ja gstreamer ei suostu asentumaan johtuen synapticin epävakaudesta. :(
huomasin :)

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #16 : 29.04.06 - klo:17.25 »
Aika jännä, että osalla porukasta ei toimi vakaasti, mutta itselläni ja monella muulla on toiminut loistavasti. Flight 4:sta saakka olen dapperia pyöritellyt ongelmitta. Liekkö johtuu koneen kokoonpanosta nuo muiden ongelmat vai mikähän siinä on?
Täällä toimi loistavasti Beta ykkösestä lähtien, mitään ongelmia en ole vielä huomannut. Ja kyseessä 64bit versio. Ja toimi siis hyvin jo ennen beta ykköstä, Breezyllä aloitin.

Kaipa te olette ongelmianne raportoineet, joilla niitä on ilmennyt? Itse en ole edes kyllä vielä oikein perehtynyt tuohon bugien kirjaamiseen...

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper Beta ulkona
« Vastaus #17 : 29.04.06 - klo:18.36 »
Minulla toiminut alusta saakka hyvin, ei ongelmia, paitsi ettei X toiminut alussa. :)
alias vililikku