Kirjoittaja Aihe: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä. [Ratkaistu](ei välitetä asiasta ;)  (Luettu 3112 kertaa)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Tere

Tein seuraavasti:

Siirsin hiiren keskelle työpöytää

Painoin Control + Alt ++ Tabulaattori, niin monta kertaa että sain laajennetun yläreunapaneelin "haltuun".
Nuolinäppäimillä siirryin valikkoon "Sovellukset - Internet - Wireshark (As root)"

Painoin enter.


Tulos:
Liitteen mukainen virheilmoitus.


Kysymys:
Onko koneeni "kaapattu", vai saako joku muukin samanlaisen tuloksen?

Ns. tavallisten sovellusten avaaminen onnistui normaalisti ko. näppäinyhdistelmää käyttäen.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 10.10.09 - klo:01.38 kirjoittanut valtsu68 »

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #1 : 30.09.09 - klo:17.30 »
Minulla tuli samanlainen ilmoitus käyttäessäni Linux Minttiä. Ja ongelman syyksi ilmeni Linux Mintin päävalikko. Tuo taisi tulla minulla myöskin Ubuntussakin alkuaikoina kun kohelsin kaikenlaista valikkojen kanssa. Nykyään Ubuntu Jayntyssä en ole tuohon enää taitojen karttuessa törmännyt.

Kenties vain kohelsit jotenkin valikkojen kanssa. Ei hätää..

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #2 : 30.09.09 - klo:17.44 »
Minulla tuli samanlainen ilmoitus käyttäessäni Linux Minttiä.

No hyvä etten ole ainoa.

....tuosta koheltamisesta... Sain toistettua useasti saman toiminnan ko. sovellusten kohdalla ja kuten mainitsin ns. tavalliset sovellukset avautuivat normaalisti, (ainakin Pidgin ja Firefox).


PenguinNerd

  • Vieras
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #3 : 30.09.09 - klo:17.58 »
Lainaus
Nuolinäppäimillä siirryin valikkoon "Sovellukset - Internet - Wireshark (As root)

Ainii tästä tulikin mieleeni tuo tuli aika herkästi tuli juuri root-oikeuksin ajettavissa ohjelmissa. Minä usein valitsen kohteet hiirellä niin ongelma ei näy vissiin minulla siksi.

Tosin Mintissä... Olikohan ollut pakettienhallinta sellainen joka ei meinannut käynnistyä edes hiirellä ja tuli tuo ilmoitus. Muistaakseni ongelma hävisi, kun käytin toista käynnistintä. Jospa loisit kyseisen valikon kohteen uudelleen? Ehkäpä se auttaa sinullakin.  :)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #4 : 07.10.09 - klo:09.13 »
Onko kyseessä nyt 9.04 vai 9.10 versio?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #5 : 07.10.09 - klo:09.54 »
Otsikossa ainakin mainitaan 9.04

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: 9.04 -- Ei voitu ottaa haltuun hiirtä.
« Vastaus #6 : 10.10.09 - klo:01.37 »
Otsikossa ainakin mainitaan 9.04

Juu  :-[ vähän väärä alue kai tämä oli tälle aiheelle, mutta ajattelin josko sama, toivottavasti bugi, löytyisi 9.10-versiostakin jos joku sitä tämän perusteella olisi kokeillut... Noo, ja toiseksi tätä palstaa ei kaikki lue, joten antimainostus ei saa niin suurta näkyvyyttä.  ;)

Kohta taidan minäkin vaihtaa kymppiin, jos sillä sitten taas mentäisiin vähän aikaa.