Kirjoittaja Aihe: näytönohjain, digitv-- ongelmia  (Luettu 1863 kertaa)

Kuhitsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
näytönohjain, digitv-- ongelmia
« : 22.09.09 - klo:01.19 »
Näytönohjain on nvidia jotain, mikä Dell Optiplex GX150 tulee mukana.. mutta en saa resoja 600x800 isommaksi (vai olisikohan 800x600).. wintoosalla ja pclinuxos:illa saan.. mitenköhän tämä?

2. minulla on Terratec Sinercy 1200 dvb-c digiviritin koneesssa.. kortti toimi toisessa koneessa ollessaan niin, että kun asensi kaffeinen niin kanavat löyty ja kaikki toimi. nyt en saa hommaa pelittää millää?

Olen ääliömäisen huono löytämään tietoa netistä, joten jos joku osaa heittää linkkiä ohjeisiin millä saan xubuntu 9.04 nämä toimimaan niin olisin kiitollinen.

 
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: näytönohjain, digitv-- ongelmia
« Vastaus #1 : 22.09.09 - klo:09.44 »
Näytönohjain on nvidia jotain, mikä Dell Optiplex GX150 tulee mukana.. mutta en saa resoja 600x800 isommaksi (vai olisikohan 800x600).. wintoosalla ja pclinuxos:illa saan.. mitenköhän tämä?

2. minulla on Terratec Sinercy 1200 dvb-c digiviritin koneesssa.. kortti toimi toisessa koneessa ollessaan niin, että kun asensi kaffeinen niin kanavat löyty ja kaikki toimi. nyt en saa hommaa pelittää millää?

Olen ääliömäisen huono löytämään tietoa netistä, joten jos joku osaa heittää linkkiä ohjeisiin millä saan xubuntu 9.04 nämä toimimaan niin olisin kiitollinen.

1. Onko sulla nvidian näyttöajurit käytössä? Aktivoidaan (ainakin jos toimii samoin kuin ATIn ajurit) System-> Administration->Hardware Drivers -valikosta

2. Täällä http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_1200_DVB-C pitäisi olla ohjeet tuon DVB-C kortin konffaamiseen.

- Pet

Kuhitsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: näytönohjain, digitv-- ongelmia
« Vastaus #2 : 22.09.09 - klo:16.21 »
Näytönohjain on nvidia jotain, mikä Dell Optiplex GX150 tulee mukana.. mutta en saa resoja 600x800 isommaksi (vai olisikohan 800x600).. wintoosalla ja pclinuxos:illa saan.. mitenköhän tämä?

2. minulla on Terratec Sinercy 1200 dvb-c digiviritin koneesssa.. kortti toimi toisessa koneessa ollessaan niin, että kun asensi kaffeinen niin kanavat löyty ja kaikki toimi. nyt en saa hommaa pelittää millää?

Olen ääliömäisen huono löytämään tietoa netistä, joten jos joku osaa heittää linkkiä ohjeisiin millä saan xubuntu 9.04 nämä toimimaan niin olisin kiitollinen.

1. Onko sulla nvidian näyttöajurit käytössä? Aktivoidaan (ainakin jos toimii samoin kuin ATIn ajurit) System-> Administration->Hardware Drivers -valikosta

2. Täällä http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_1200_DVB-C pitäisi olla ohjeet tuon DVB-C kortin konffaamiseen.

- Pet

Nvidia on, mutta Hardvare Drivers ei sanomittään :( En oikein tjuva.. pittääköhän xorg.conffia säätää tahi jottain josta en oikeesti tajua?
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: näytönohjain, digitv-- ongelmia
« Vastaus #3 : 22.09.09 - klo:16.29 »
Googletin ja näyttäs olevan nVidia TNT2 Pro tuossa mallissa.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16249
    • Profiili
Vs: näytönohjain, digitv-- ongelmia
« Vastaus #4 : 22.09.09 - klo:16.31 »
Kyseessä on 71.86.xx legacy-ajurilla toimiva näytönohjain, joten jos käytät binääriajuria, kyseessä on luultavasti tämä bugi: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-restricted-modules-2.6.20/+bug/91292

Eli xorg.confiin pitää lisätä jotain tällaista:

Koodia: [Valitse]
Section "Monitor"
        Option "HorizSync" "30-90"
        Option "VertRefresh" "56-120"
EndSection

Oikeat arvot saat monitorin manuaalista.

Jos ei auta, näytä tiedostojen xorg.conf ja /var/log/Xorg.0.log sisällöt.