Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 6.04  (Luettu 12815 kertaa)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #20 : 02.01.06 - klo:17.33 »
Mistäs sen muuten saa selville mistä jokin paketti oikein on asennettu?

ainakin komentorivillä:
Koodia: [Valitse]
$ apt-cache policy <paketti>
kertoo mistä paketti on asennettu ja mitä versioita missäkin repositoryssä on.

Niitähän sitä paitsi on aika rutosti aina koneella, niin milläs ne kaikki poistaa?

en minä ainakana jaksaisi niitä poistaa valmiiksi. peruspaketeista tulee kuitenkin perustoiminnallisuus ja jos backportissa ei varmastikaan ole uudempaa kamaa kuin uudessa releasessa, joten jos jotain menee paskaksi, niin se on se muualta asennettu paketti.

jos sitten törmää päivityksen jälkeen toimimattomaan pakettiin, niin se on helppo tarkistaa mistä se on asennettu ja positaa/päivittää se tarvittaessa.
Janne

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #21 : 02.01.06 - klo:18.36 »
Mistäs sen muuten saa selville mistä jokin paketti oikein on asennettu?

ainakin komentorivillä:
Koodia: [Valitse]
$ apt-cache policy <paketti>
kertoo mistä paketti on asennettu ja mitä versioita missäkin repositoryssä on.

Kiitos.

Niitähän sitä paitsi on aika rutosti aina koneella, niin milläs ne kaikki poistaa?

en minä ainakana jaksaisi niitä poistaa valmiiksi. peruspaketeista tulee kuitenkin perustoiminnallisuus ja jos backportissa ei varmastikaan ole uudempaa kamaa kuin uudessa releasessa, joten jos jotain menee paskaksi, niin se on se muualta asennettu paketti.

jos sitten törmää päivityksen jälkeen toimimattomaan pakettiin, niin se on helppo tarkistaa mistä se on asennettu ja positaa/päivittää se tarvittaessa.

Eli ensin päivitetään, sitten itketään. ;)

Mutta vaikuttaahan tuo ihan järkevältä tyyliltä.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #22 : 14.02.06 - klo:18.20 »
Kokeilin äsken dapperin Live-cd:tä, mukavaltahan tuo näyttää. Toivottavasti tekevät jotain tolle oletusteemalle. Se on karsea.

ufc

  • Vieras
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #23 : 15.02.06 - klo:18.07 »
Kokeilin äsken dapperin Live-cd:tä, mukavaltahan tuo näyttää. Toivottavasti tekevät jotain tolle oletusteemalle. Se on karsea.
Jos sua karkki kiinnostaa niin voit kyllä itse sinne teeman asentaa.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #24 : 15.02.06 - klo:18.42 »
Miten tohon Dapperiin sais tön Breezyn themen? Kun sitä ei oo löytynyt vielä mistään tiedostona.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #25 : 15.02.06 - klo:19.28 »
Jos sua karkki kiinnostaa niin voit kyllä itse sinne teeman asentaa.
Ei kiinnosta. Osaan kyllä teemoja asentaa, kiitos vaan rohkaisevasta kommentista.

Kyse ei ole mun kiinnostuksen kohteista vaan siitä mikä on distron oletusteema. Se on se mikä näkyy kaikissa screenshoteissa ja lävähtää ensimmäisenä silmien eteen asennuksen jälkeen. Kyse on Ubuntun 'myynnin' edistämisestä. Ihmiset tekee pitkälti valintoja myös ulkonäöllisten seikkojen perusteella.
« Viimeksi muokattu: 15.02.06 - klo:19.32 kirjoittanut Osku »

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #26 : 16.02.06 - klo:22.33 »
Ei se nyt kovin haittaa, jos on oletusteemana ruskea. Sensorttisia väripaletteja käytetään todella vähän ohjelmissa, ja minusta tuommoinen on kuitenkin helppo tapa erottua muista. Lisäksi ulkonäkö on makuasia, olen aika monesta paikasta kuullut kehujakin ubuntun oletussävyistä. Ja helppohan se on vaihtaa.

Itse kyllä kannattaisin parin muunkin värisen taustakuvan mukaanottamista vakioasennukseen, se yksi ainoa taustakuva on kuitenkin aika vähän.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Ubuntu 6.04
« Vastaus #27 : 16.02.06 - klo:22.36 »
Ei se nyt kovin haittaa, jos on oletusteemana ruskea. Sensorttisia väripaletteja käytetään todella vähän ohjelmissa, ja minusta tuommoinen on kuitenkin helppo tapa erottua muista. Lisäksi ulkonäkö on makuasia, olen aika monesta paikasta kuullut kehujakin ubuntun oletussävyistä. Ja helppohan se on vaihtaa.

Itse kyllä kannattaisin parin muunkin värisen taustakuvan mukaanottamista vakioasennukseen, se yksi ainoa taustakuva on kuitenkin aika vähän.

Minunkin mielestäni toi ruskea on aika cool. Erilainen. Sininen ja vihreä on aina käytössä.