Kirjoittaja Aihe: Ohjelmien teko Ubuntuun?  (Luettu 13571 kertaa)

snifi

  • Vieras
Vs: Ohjelmien teko Ubuntuun?
« Vastaus #40 : 08.09.09 - klo:14.04 »
Minun mielestäni Pythonin valitseminen PHP:n sijaan on kuitenkin perusteltua, sillä kielten välillä on se pienoinen vivahde-ero, jota tässäkin on sivuttu, ja se kannattaa käyttää hyväksi.

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Ohjelmien teko Ubuntuun?
« Vastaus #41 : 13.09.09 - klo:19.30 »
Minun mielestäni Pythonin valitseminen PHP:n sijaan on kuitenkin perusteltua, sillä kielten välillä on se pienoinen vivahde-ero, jota tässäkin on sivuttu, ja se kannattaa käyttää hyväksi.

Ääni Pythonille myös. Vaikka Javalla on tullut enemmän koodattua, niin jos aloittaisin puhtaalta pöydältä valitsisin Pythonin.

mikko_h

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Ohjelmien teko Ubuntuun?
« Vastaus #42 : 19.09.09 - klo:03.23 »
+1 Pythonille, jota olen tainnut suositella täällä ennenkin. PHP:tä olen joutunut olosuhteiden pakosta käyttämään, ja siitä kyllä näkee, että kieli on lähinnä nykymuotoonsa kerääntynyt klöntti eikä sen kummemmin suunniteltu kokonaisuus. Tietysti kaikki hommat hoituvat millä tahansa Turing-täydellisellä kielellä, eli millä tahansa mainituista, jos tyylipisteitä ja vaivaa ei lasketa (Googlella löytää esim. sedillä toteutetun Tetriksen yms. teoksia).

Ohjelmoinnin oppimisen kannalta voi olla avuksi ainakin kokeilla jossain vaiheessa jotain ns. funktionaalista kieltä, esim. Lispiä, Schemeä tai nousussa olevaa uutuutta Clojurea. Näissä tosin kirjastojen yms. saatavuus ja asentamisen helppous ei ole samaa luokkaa kuin Pythonissa, johon lähes kaiken saa nykyään Linux-distrossa valmiina. Clojure-koodi lisäksi kääntyy Java-virtuaalikoneelle, mikä aiheuttaa omat mutkansa matkaan.

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Ohjelmien teko Ubuntuun?
« Vastaus #43 : 19.09.09 - klo:19.07 »
Jos kaipaa  haastetta niin sitten vaikka White Spacea... ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Whitespace_%28programming_language%29

Slashdotissa oli muuten just juttua konvertterista joka kääntää Python ohjelmat JavaScriptiksi jotta niitä voi ajaa suoraan selaimessa ilman uusia plugineja.

http://developers.slashdot.org/story/09/09/19/1345236/Python-Converted-To-JavaScript-Executed-In-Browser?from=rss

Viimeiseksi piristysruiskeeksi Hello World ohjelma BrainF**k kielellä.

Koodia: [Valitse]
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.

« Viimeksi muokattu: 19.09.09 - klo:19.14 kirjoittanut Ux64 »