Kirjoittaja Aihe: Virtualbox ei toimi ilman sudo:a [koneen jäätyminen ratkaistu]  (Luettu 1767 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli normaalina käyttäjänä en saa virtualbox:a käyntiin. En ole ennen käyttänyt virtualbox:a joten en nyt keksi mitä minun täytyisi tehdä.

Olen lisännyt itseni vboxusers ryhmään muuta nyt en sitten keksinytkään.

Ongelma on tarkasti ottaen se että kun käynnistän virtualbox:n koko kone "jäätyy" hiiren kursoria voi liikutella mutta eipä muuta tapahdu...

virtualbox on tuolta löytyvästä reposta asennettu
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads

ja ubuntu on 64-bit Ubuntu 9.04 ("Jaunty Jackalope")

Olisiko vinkkejä vai täytyykö tuota ajaa root:na?
« Viimeksi muokattu: 12.08.09 - klo:18.09 kirjoittanut Anssi »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Virtualbox ei toimi ilman sudo:a
« Vastaus #1 : 12.08.09 - klo:17.43 »
Olisiko vinkkejä vai täytyykö tuota ajaa root:na?
Ei todellakaan tarvitse. Kait päätteeseen sentään tulee jotain näkyviin kun kone jämähtää, vai oletko kokeillut käynnistää sitä niin?

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Virtualbox ei toimi ilman sudo:a
« Vastaus #2 : 12.08.09 - klo:17.56 »
Olisiko vinkkejä vai täytyykö tuota ajaa root:na?
Ei todellakaan tarvitse. Kait päätteeseen sentään tulee jotain näkyviin kun kone jämähtää, vai oletko kokeillut käynnistää sitä niin?

ei ainakaan tuohon ikkunassa olevaan päätteeseen. sen kokeilin jo... siinä yrittää käynnistyä ilmeisesti se rekisteröinti kaavake.

nyt muisti pätkii... millä komennolla voin varmistaa että mihin ryhmiin kuulun? ihan varmuuden vuoksi...

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Virtualbox ei toimi ilman sudo:a
« Vastaus #3 : 12.08.09 - klo:17.57 »
Koodia: [Valitse]
groups
mutta, käynnistitkö koneen uudelleen asennuksen jälkeen ja ryhmään lisäämisen jälkeen?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Virtualbox ei toimi ilman sudo:a
« Vastaus #4 : 12.08.09 - klo:18.08 »
Koodia: [Valitse]
groups
mutta, käynnistitkö koneen uudelleen asennuksen jälkeen ja ryhmään lisäämisen jälkeen?

kiitos...

En nyt ole aivan varma käynnistinkö koneen uudestaan ennen ensimmäistä yritystä, mutta sen jälkeen olen tässä toista kymmentä kertaa käynnistellyt.

Mutta mutta... ongelma ratkesi

eli käynnistin sen sudolla rekisteröin itseni (joten sen kysely loppuu) suljin vbox:n ja konsolissa roottina kopioin rootin kotihakemistosta .Virtualbox kansion omaan kotihakemistoon muutin itseni sille ja sen tiedostoille omistajaksi. Ja nyt se käynnistyy eikä jäädy. En vielä ole enempi kerennyt kokeilla enkä yhtään virtuaali konetta tehdä.

Tämä minun koneeni temppuilee mitä ihmeellisimmissä paikoissa vissiin maanantaina tehty emo tai prossu. Ja tälläistä liian pikkuvikaista ei takuut kata, kun ei siinä mitään vikaa ole.