Kirjoittaja Aihe: Nokia vaihtaa Maemoon  (Luettu 2217 kertaa)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Nokia vaihtaa Maemoon
« : 12.08.09 - klo:11.54 »
Ainakin tämän uutisen mukaan:

http://www.digitoday.fi/mobiili/2009/08/12/lehti-nokia-vaihtaa-symbianin-maemoon/200918012/66

Tätä täytynee tervehtiä ilolla :)
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #1 : 12.08.09 - klo:12.51 »
Jukolist! ...nyt en tiiä, miten suhtautua tähän uutiseen... onko se totta vai totaalinen ankka...
Asian kyllä ymmärrän ja oon ollut pitkään samaa mieltä monien muiden lisäksi, mutt...
olisko Nokian johto viimeinkin ymmärtänyt tehneensä pahoja virhepäätöksiä?

Mutt jos näin on, niin hieno asia - sekä muutos että virheen myöntäminen!
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #2 : 12.08.09 - klo:15.37 »
Jukolist! ...nyt en tiiä, miten suhtautua tähän uutiseen... onko se totta vai totaalinen ankka...
Asian kyllä ymmärrän ja oon ollut pitkään samaa mieltä monien muiden lisäksi, mutt...
olisko Nokian johto viimeinkin ymmärtänyt tehneensä pahoja virhepäätöksiä?
Mutt jos näin on, niin hieno asia - sekä muutos että virheen myöntäminen!

Onhan tuosta nyt ollut puhetta jo pitkään. Tälläkin foorumilla. Tosin Maemo 5 ei varmaankaan ole kovin monessa puhelimessa. Sitten kun saavat Nokialla vaidettua GTKn Qt:hen ja Harmattain ulos alkaa puhelimia pulputa. Tätähän minä olen jo aiemmin selittänyt jake, Nokia ei lähtenyt Androidrumbaan mukaan siksi, koska Nokialla on omiakin linux-systeemejä. Kilpailu edistää kehitystä!  :)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #3 : 12.08.09 - klo:16.37 »
Jukolist! ...nyt en tiiä, miten suhtautua tähän uutiseen... onko se totta vai totaalinen ankka...
Asian kyllä ymmärrän ja oon ollut pitkään samaa mieltä monien muiden lisäksi, mutt...
olisko Nokian johto viimeinkin ymmärtänyt tehneensä pahoja virhepäätöksiä?
Mutt jos näin on, niin hieno asia - sekä muutos että virheen myöntäminen!

Onhan tuosta nyt ollut puhetta jo pitkään. Tälläkin foorumilla. Tosin Maemo 5 ei varmaankaan ole kovin monessa puhelimessa. Sitten kun saavat Nokialla vaidettua GTKn Qt:hen ja Harmattain ulos alkaa puhelimia pulputa. Tätähän minä olen jo aiemmin selittänyt jake, Nokia ei lähtenyt Androidrumbaan mukaan siksi, koska Nokialla on omiakin linux-systeemejä. Kilpailu edistää kehitystä!  :)

joo tähän minäkin uskon kyllä - hiljaa hivuttamalla - siis kohan saa kehitettyä toisen alustan (Maemo) nykyisen (Symbian) rinnalle, niin sitt juu, mutt ei vaihda nyt heti, niinkuin otsikko antoi (mulle) ymmärtää tai ainakin yritti...

Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #4 : 12.08.09 - klo:17.35 »
Mitäköhän käy nokian n-gage 2.0:n kanssa, kun on tehty symbianille. Käykö taas samallailla kun ykkösellekin tämän vaihdoksen takia vai saako ne muunnettua sen Maemolle ::)
Muuten kuulostaa hyvältä. Symbiani on melkein pakko nykyään häkätä että siihen saa jotain ohjelmia. Itse onneksi selvinnyt allekirjoituskamoilla, mutta senkin hankkiminen oli tuskaa ja käyttö vaikeaa :(

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #5 : 12.08.09 - klo:17.56 »
Mitäköhän käy nokian n-gage 2.0:n kanssa, kun on tehty symbianille. Käykö taas samallailla kun ykkösellekin tämän vaihdoksen takia vai saako ne muunnettua sen Maemolle ::)
Taitaa riippua ihan niistä peleistä eli jos ne on tehty Javalla (kuten luulen) niin nou hätä, mutta niistä S60-ohjelmista en tiedä... Tietysti tuo vaihdos ei tapahdu nyt vaan vaiheittaisesti ennen pitkää jos ymmärsin oikein... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Nokia vaihtaa Maemoon
« Vastaus #6 : 12.08.09 - klo:21.08 »
http://www.kaleva.fi/plus/juttu808799_page0.htm eiköhän nuo nokiat kannata kohta jo heittää ruotsiin menevään laivaan
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB