Kirjoittaja Aihe: FLV-Elokuvan toisto. Ratkaistu Windowsin soittimella vinen avulla...  (Luettu 3714 kertaa)

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
VLC-Playerin pitäisi soittaa/näyttää tuota muotoa. Mulla se kyllä näyttää siltä kuin se soittaisi. Se tilannepalkki ,vai mikä se on kyllä liikkuu mutta mitään ei kuulu eikä näy. Myöskään Totem ei soita. MPlayer valittaa jostain puuttuvasta audiocodecista. Olen kokeillut myös muilla soittimilla mutta ei toimi. Vinkkejä?? Kiitos. Käyttis on Ubuntu 8.04. Tosin tän oikea nimi on Google OS mutta perustuu Ubuntuun.
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo:18.44 kirjoittanut Kaasumies »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #1 : 29.08.09 - klo:22.16 »
VLC-Playerin pitäisi soittaa/näyttää tuota muotoa. Mulla se kyllä näyttää siltä kuin se soittaisi. Se tilannepalkki ,vai mikä se on kyllä liikkuu mutta mitään ei kuulu eikä näy. Myöskään Totem ei soita. MPlayer valittaa jostain puuttuvasta audiocodecista. Olen kokeillut myös muilla soittimilla mutta ei toimi. Vinkkejä?? Kiitos. Käyttis on Ubuntu 8.04. Tosin tän oikea nimi on Google OS mutta perustuu Ubuntuun.

minulla tuo aukeaa ainakin totemilla, vlc:llä ja mplayerilla. ainoa jolle olen ylimääräisiä koodekkeja asentanut, on totem ja sillekin kaikki paketinhallinnan kautta.
Janne

Blackheart

  • Vieras
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #2 : 30.08.09 - klo:00.54 »
Itellä Flash toistuu Totemin kautta. Ubuntu 8.04 versiossa piti asentaa Flash suoraan Adoben sivuilta, että edes Youtube toimis.  Poista kaikki Flash härpäkkeet ja kokeile toimisko tuolla... http://get.adobe.com/flashplayer/

gstreamer0.10... Ugly ja bad on itellä asennettu myös, sekä niistä multiverset.

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #3 : 30.08.09 - klo:13.14 »
Lisäys kysymykseen: Flashit näkyy kyllä hyvin esim. Yle Areenasta VLC:llä. Tosin Mediaplayerconnectivityn kautta mutta kuitenkin. Mutta kun kovalevyltä yrittää katsella Areenasta imuroitua flv:tä niin se ei onnistu.

Matu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #4 : 30.08.09 - klo:14.05 »
Lisäys kysymykseen: Flashit näkyy kyllä hyvin esim. Yle Areenasta VLC:llä. Tosin Mediaplayerconnectivityn kautta mutta kuitenkin. Mutta kun kovalevyltä yrittää katsella Areenasta imuroitua flv:tä niin se ei onnistu.

Oletko koikeillut eri .flv tiedostoilla, jos tuo olisi jotenkin viottunut? Vlc ainakin pyörittää hyvin noita areenan flv tiedostoja.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #5 : 30.08.09 - klo:16.37 »
Ubuntu 8.04:ään perustuvissa jakeluissa on todennäköisesti liian vanhat versiot FFmpegin libavcodec ja libavformat -kirjastoista, joita VLC ja MPlayer käyttävät. Silloin kun VLC toimii MediaPlayerConnectivityn kautta, et katso Areenan H.264-videoita vaan jotain muuta tavaraa (Elävän arkiston WMV:tä?). Areena nimittäin toimii nykyisin vain Adoben Flash Playerillä ja rtmpdump-ylellä.

Jos koko järjestelmän päivittäminen ei ole vaihtoehto, voit kääntää MPlayerin itse tähän tapaan: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=28399.msg220731#msg220731

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #6 : 30.08.09 - klo:18.31 »
Rtmpdump-yle on sama kuin Yle-Dl. Toimin edellisen vastauksen ohjeiden mukaan mutta tilanne sama. Mplayerillä kyllä näkyy esim. mp4 muodossa oleva elokuva eli kyllä soitin toimii mutta ei se flv. Ja koitettu on toistakin tiedostoa jospa edellinen olisi ollut viallinen. Ei näy kun ei näy. Pitäs varmaan koittaa vinen avulla jotain windows-versiota jostain flv-soittimesta. En tiedä sitten. Alla ohjeet joiden mukaan toimin.


Koodia:

sudo apt-get install build-essential  subversion git-core yasm
sudo apt-get build-dep mplayer mencoder x264

Koodia:

git clone git://git.videolan.org/x264.git
cd x264
./configure --prefix=/usr --enable-shared
make
sudo make install
sudo ldconfig

mencoder +mplayer. (Mikäli et halua MPlayeriä kääntää: ./configure --disable-mplayer)
Koodia:

svn checkout svn://svn.mplayerhq.hu/mplayer/trunk mplayer
cd mplayer
./configure
make
sudo make install

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #7 : 30.08.09 - klo:18.43 »
Latasin Windowsiin tarkotetun  Applian FLV Playerin ja latasin sen koneelle vinellä. Sillä koneella oleva flv-video näkyy ja kuulu erinomaisesti. En taida enään jaksaa tapella vaan katselen tolla. Kiitos kuitenkin ohjeista. :)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: FLV-Elokuvan toisto
« Vastaus #8 : 31.08.09 - klo:02.08 »
Rtmpdump-yle on sama kuin Yle-Dl.

Juu, mutta tarkoitin että VLC:llä ei voi enää katsoa Areenaa suoraan verkosta.


Lainaus
Toimin edellisen vastauksen ohjeiden mukaan mutta tilanne sama. Mplayerillä kyllä näkyy esim. mp4 muodossa oleva elokuva eli kyllä soitin toimii mutta ei se flv. Ja koitettu on toistakin tiedostoa jospa edellinen olisi ollut viallinen. Ei näy kun ei näy. Pitäs varmaan koittaa vinen avulla jotain windows-versiota jostain flv-soittimesta. En tiedä sitten. Alla ohjeet joiden mukaan toimin.

Muistitko myös poistaa järjestelmään asennetun version MPlayeristä (sudo apt-get remove mplayer)? Muuten käytät todennäköisesti edelleen sitä.

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
En tullut ajatelleeksi mutta nyt poistin ja kaikki toimii hyvin. Kiitos kaikista vinkeistä.