Yksi oli jo niin pitkällä, että alkoi asentaa Ubuntuu pöytikseensä, mutta jotakin tapahtui, asennus epäonnistui ja kaveri menetti kaikki tiedostonsa. Toivottavasti ei mene toista kolmea vuotta ennen seuraavaa yritystä...
Mä muistan aina, kun sopivasti tulee puheeksi, ylistää Ubuntujani, mutta ennemmin mun taktiikka on Windouh'sin mollaaminen. Ja siksi, että sitähän kaikki tekevät, varsinkin Visva kirvoittaa kirosanoja, mutta kukaan ei sitten oikeesti viitti tehdä asialle mitään. Joten koetan saada immeiset huomaamaan, että niitä vaihtoehtojakin on.
Kyllähän sen voi helposti nähdä käännyttämisenä. Kuitenkin juuri samoja ihmisiä, jotka niin auliisti juoksevat jos jonkin mainoksen perässä tai toistelevat muita medioiden välittämiä "ajatuksia", ärsyttää jotenkin suunnattomasti, että joku "koettaa vaikuttaa heidän mielipiteisiinsä ja vapaaseen tahtoonsa". Just. Windowsia pelottavan moni ei edes osaa kyseenalaistaa, tai näkee nää linukat jonain ultimate tekniikkavelhojen salaisuuksina. Kerran mua pyydettiin pitämään Linux-ilta ainejärjestössä, mutta kieltäydyin heti, koska katson olevani vieläkin niin alkeissa tässä.
Windowsissa en anna enää apuja, sanon että olen unohtanut miten se toimii ja se on aika pitkälti tottakin.
Äh.. Ei kai se oikeesti sais sanotaan vaikka "Winiä" haukkua, mutta minkäs se mielipiteelleen mahtaa. Tuntuu vain jotenkin kummalliselle nykyään sanoa Windows vaan pitää sanoa "Winukka", "Winkkari" ja Windows 7:estä W7ndows. Minä ainakaan en hauku sen takia koska, muut haukkuvat vaan ihan vain omien erittäin negatiivisten kokemuksien takia ja lisäksi kyseisen yhtiön politiikka ja teot "narks, thyih!".
On itsensä huijaamista väittää toisin.
Aiheeseen:
En ole saanut lisää GNU/Linuxin käyttäjiä nuoremman veljeni lisäksi. Mutta aika näyttäköön miten käy. Suunnitelmani houkutella lisää käyttäjiä on "nerokas" tyhmyydessään
alan lätkyttämään GNU/Linuxista ihmisille joilla on jo jonkinlainen vihasuhde Winkkar... ööö.. Winudowsiin. Eli etsin samanluonteisen, suunnilleen samalla tavalla ajattelevan ja alan kertoa GNU/Linuxista tilanteesta riippuen maltillisemmin tai W7ndows- taktiikalla.
Yritän olla maltillinen, mutta joskus esim. toisen asteen koulussa tai mikäsenytlie;
Mutta joskus se tapahtuu.. Siellähän tosiaan on WinXb:t ja sehän se vasta kirvoittaakin wwahvoja "kommentteja".
-Tyylin: ### Explorer, Miks tää ### käynistyy/sammuu niin hitaasti! ### Office-nappi.
Jooh. Olen herättänyt arvon opiskelija tovereissa hieman hilpeyttä..
Mutta herätinköhän keskustelun Ubuntusta takarivissä, kun kuulin eräänä päivänä:
"Ubuntu pälälälälläää.. Ubuntu,Xubuntu,Kubuntu heehee.."
ja
"Minä tuon sinulle Ubuntu-cd:n"
Ja opetkin ovat noteeraaneet minut GNU/Linux immeiseksi:
"Nyt sinulla on siinä Linux tai joku, kun tuo on erinäköinen." Vaan väärässä oli ope.
Käyttöjärjestelmät.. Mikä mielipiteet esille tuova herkkä aihe.