Kirjoittaja Aihe: Hiiren ohjaus kadoksissa Ubuntu 10.10-> ratkaistu  (Luettu 1550 kertaa)

foliohattu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Hei

Hiiren ohjaustoiminto touchpadin kautta on kadoksissa kannettavassani Ubuntu 10.10 päivityksen jälkeen.

Edit 22.03.11 09:00
 Hiiri toimii kun, se on telakassa kiinni. Mutta se ei toimi, kun kone on irti telakasta. Touchpad ei toimi telakassa tai ilman telakkaa.

Osaisikohan joku viisas ystävällisesti neuvoa minua miten tämän saisin kuntoon?
« Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:09.26 kirjoittanut foliohattu »
ammattipedagogi

lassematias

  • Vieras
Vs: Hiiren ohjaus kadoksissa Ubuntu 10.10
« Vastaus #1 : 19.03.11 - klo:22.48 »
Hei

Hiiren ohjaustoiminto touchpadin kautta on kadoksissa kannettavassani Ubuntu 10.10 päivityksen jälkeen. Osaisikohan joku viisas ystävällisesti neuvoa minua miten tämän saisin kuntoon?

päivitys vai puhdas uusi asennus?
päivittämisessä paljon tulee bugeja.

foliohattu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Hiiren ohjaus kadoksissa Ubuntu 10.10
« Vastaus #2 : 20.03.11 - klo:01.36 »
Hei

Hiiren ohjaustoiminto touchpadin kautta on kadoksissa kannettavassani Ubuntu 10.10 päivityksen jälkeen. Osaisikohan joku viisas ystävällisesti neuvoa minua miten tämän saisin kuntoon?

päivitys vai puhdas uusi asennus?
päivittämisessä paljon tulee bugeja.

No periaatteessa puhdas, pari päivää käytin johon ajoin sitten päivitykset. Olen huomannut samoin että päivityksiin ei ole ihan aina luottamista :(

Tosin ongelmat ovat harvinaisia kokonaisia versionvaihtoja lukuunottamatta.
ammattipedagogi

foliohattu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Hiiren ohjaus kadoksissa Ubuntu 10.10-> ratkaistu
« Vastaus #3 : 22.03.11 - klo:09.30 »
Homman ratkaisu oli ilmeisesti tämä jotta touchpad ohjaus toimii istunnossa. Sehän toimi kyllä login screenillä kirjautumisikkunassa, mutta ei enää sen jälkeen.

Annoin siis komentoriviltä seuraavan komennon:

gconftool -s -t bool /desktop/gnome/peripherals/touchpad/touchpad_enabled true

-------
Asensin kaikkein ensimmäisenä gpointing-device-settings (1.5.1-2) libgpds0 (1.5.1-2).
Huom: Otin kyllä pois sitä ennen mousetweaks paketin, en tiedä oliko vaikutusta.

TOIMII!!   :)
ammattipedagogi