Kirjoittaja Aihe: Network Management ei toimi  (Luettu 1151 kertaa)

ditl

  • Vieras
Network Management ei toimi
« : 27.06.09 - klo:19.17 »
En onnistu konfaamaan IP osoitetta Network Managementilla (mikä nimivalinta!). Kubuntu 9.04.
GUIssa voi editoida osoitteet mutta niitä ei voi ottaa käyttöön (harmaana).
Sisäverkko on reitittimen takana ja sisäverkossa kiinteät osoitteet.
Tein asennuksen uuteen koneeseen ja asennuksen jälkeen verkkoyhteys ei toiminut.
Konfausmahdollisuutta ei asennuksen aikana tarjottu. Asennusohjelma taitaa olettaa että kaikilla on DHCP.
Piti editoida käsin /etc/network/interfaces ja luoda /etc/resolv.conf ja illä lähti toimimaan. Nyt Network Management näyttää että ei ole yhteyttä.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Network Management ei toimi
« Vastaus #1 : 27.06.09 - klo:21.30 »
Minä mitään vieläkään noista asioista ymmärrä, mutta
jotenkin muistui mieleeni...

resolvconf

Löytyy Synapticilla.

Terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

MySaviour

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Network Management ei toimi
« Vastaus #2 : 29.06.09 - klo:15.25 »
Otin itse Ubuntu 9.04:n käyttöön jokin aika sitten, ja Network Manager (eri nimi?) oli täysi susi ainakin langattoman yhteyden muodostamisessa. Ikkunat sulkeutuivat väärin, vapaita verkkoja ei löytynyt ja muuta hassunhauskaa. Itse poistin networkmanagerin ja korvasin Wicd Network Managerilla, joka on langattomien verkkojen kanssa ainakin omiin tarpeisiini passeli.

Pakettienhallinnan "internet"-kohdasta luulisi sullekin löytyvän vaihtoehtoisia ohjelmia, jos et ole vielä kokeillut.