Kirjoittaja Aihe: Pelien ruudunpäivitys on hidasta  (Luettu 2904 kertaa)

Jonuski

• Käyttäjä
    • Profiili
Pelien ruudunpäivitys on hidasta
« : 11.06.09 - klo:22.42 »
Hei,

Olen uusi linux käyttäjä. Ansensin ubuntun windows xp:n rinnalle. Luin tuossa alkupalaksi muutamia sivustoja joita aloittelijoille suositeltiin. Ennen tätä olin viikon kestäneellä openSuse kurssilla, mutta eipä siellä hirveen syvälle linuxiin menty. Joten olen aloittelija vielä.

Asensin tuossa muutaman pelin, supertuxin, tuxracerin ja supertuxkartin, mutta vain huomatakseni, ettei koneeni näitä pysty pyörittämään tarpeeksi hyvin. Extreme tux racer toimi toki paremmin kun otin grafiikka asetuksista kaiken rasittavan pois käytöstä. Silti FPS näytti 5-6. Kokeilin ottaa myös visuaaliset tehosteet pois päältä - ei auttanut.

En kuitenkaan usko että vika on raudassa? Windowsin puolella pelit ovat toimineet hyvin. Ilmeisesti ajureita ei ubuntu tarvitse, jos oikein ymmärsin.

Sapphire Radeon x800GTO2
AMD Athlon 64 3200+ S939 2.0G
2 kappaletta Kingston DDR 512mb 400MHZ
ASUS S939 NFORCE4 SLI, PCI EXP

Kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun käyttöliittymään? KDE tai XFce vai ihan Gnome? Vai onko niin merkitystä?

Kiitos!

thewk

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Pelien ruudunpäivitys on hidasta
« Vastaus #1 : 11.06.09 - klo:22.58 »
Mitä sulla näkyy kun otat tuolta Järjestelmä -> Ylläpito valikosta Laiteajurit? Tarjotaanko siellä ajureita?
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.09 - klo:23.26 »
Kyllä Ubuntu ajurit tarvitsee. Linuxille on vain eri ajurit kuin Windowsille. Ubuntu on siinä mielessä helppo, että ajurit löytyy pakettienhallinnasta. Ne voi ottaa käyttöön edellisessä viestissä kerrotussa paikassa.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Jonuski

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.06.09 - klo:10.36 »
Unohdinkin siitä mainita että olin käynyt katsomassa laiteajurit valikosta, mutta siellä ei tarjottu uusia ajureita.

tommis

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.06.09 - klo:10.04 »
Unohdinkin siitä mainita että olin käynyt katsomassa laiteajurit valikosta, mutta siellä ei tarjottu uusia ajureita.
Mutta olihan ajuri sentään asennettuna.