Kirjoittaja Aihe: 9.04 / GF 6150 / tahmaa pahasti  (Luettu 1510 kertaa)

occurrence

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
9.04 / GF 6150 / tahmaa pahasti
« : 06.06.09 - klo:10.38 »
Jutun juoni on sellainen, että päivitin ensin 8.04 ->8.10 ja heti perään 8.10->9.04.
Samalla päivttyi integroidun näyttiksen ohjain 180-44 versioon. Kone on AMD X2 5600 + 4GB ram + GF6150 (integroitu Asusken lankkuun)

Ongelma on se, että ihan FIrefoxilla ruuduun vieritys rullahiirellä (tai ihan kursorilla) johtaa järjettömään tahmaamiseen. Rivi vaihtuu ehkä puolen sekunnin välein ja jos rullalla pyöräyttää pari kertaa edestakaisin kone ajaa toinen CPU ydin 90% kuormalla kymmenisen sekuntia ja tämän ajan Firefox on täysin jumissa. Firefoxin oma kuorma on tällöin vain 5% ja muiden prosessien 0% eli johonkin ei-listattuihin prosesseihin palaa puolet CPUjen tehosta.

8.04 versiolla ei tällaista vikaa ollut.

Mitäs pitäisi tehdä?

vma79

  • Vieras
Vs: 9.04 / GF 6150 / tahmaa pahasti
« Vastaus #1 : 06.06.09 - klo:10.53 »
Kokeile tahmaako jos luot uuden käyttäjän ja kokeilet sillä Firefoxin käyttöä. Näin näkee onko käyttäjän kotihakemistossa jotain ristiriitaisia asetuksia vanhoista versioista tms.

Sitten yhtenä vaihtoehtona on asentaa tuorein Nvidian ajuri 180.60, mutta silloin pitää asentaa manuaalisesti ja päivittää käsin aina kun kernel päivittyy.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: 9.04 / GF 6150 / tahmaa pahasti
« Vastaus #2 : 06.06.09 - klo:15.49 »
Itse en myöskään koskaan edes kokeile näitä Ubuntun omia versiopäivitystyökaluja, kun tuntuvat toimivankin vähä miten sattuu (testattu joskus)...

Teen aina puhtaan asennuksen. En myöskään koskaan jätä vanhaa home osiota/tiedostoja, koska niissäkin saattaa joskus distrojen/versioiden välillä ristiriitaisuuksia.

Mutta kokeile vma79:n ohjeita.. Kerroin vain miten itse asentelen uudet versiot tai distrot välttääkseni ongelmia.

vma79

  • Vieras
Vs: 9.04 / GF 6150 / tahmaa pahasti
« Vastaus #3 : 06.06.09 - klo:17.48 »
Lainaus
Ei tarvitse käsin päivittää. Avenard.org:iin tulee uusin ajuri muutaman päivän viiveellä. Ja lisäksi mplayer vdpau-tuella, joten sitäkään ei tarvitse käsin asentaa.
http://www.avenard.org/files/ubuntu-repos/
Tukeeko tuo Jauntya? Sinänsä kiva tuttavuus jos ei jaksa itse käännellä.

Lainaus
Itse olen päivittänyt aina päälle Edgy:stä lähtien, jaunty olisi siis viides, en ole vielä jaksanut siirtyä siihen. Eipä ole isompia ongelmia ollut(päivittämismenetelmällä) vaikka omia säätöjä on ollut rutosti ja rautakin on vaihtunut. Mutta ehkä freesi installi on perusjanttereille varmempi valinta.

Joo ei mullakaan ole päivitysten kanssa yleensä ollut ongelmia.