Kirjoittaja Aihe: Millä korvata MSN?  (Luettu 7619 kertaa)

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #20 : 30.05.09 - klo:19.31 »
Kyllä amsn on tällä hetkellä parhaimpien mese-sovellusten joukossa.

Kun vielä tuo amsn2 saisi kehittäjiltä hieman enemmän rakkautta, niin jo kelpaa.
Itse käytän sitä, mutta kun se ei toimi, niin sitten ei mesetellä :D

Miten asensit tuon amsn2:n? Eikös se on ainakin suunnitelmissa pitänyt olla gtk pohjainen eli istuisi varmaan paremmin Ubuntulle kuin tuo nykyinen sähellys?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #21 : 30.05.09 - klo:19.35 »
Kyllä amsn on tällä hetkellä parhaimpien mese-sovellusten joukossa.

Kun vielä tuo amsn2 saisi kehittäjiltä hieman enemmän rakkautta, niin jo kelpaa.
Itse käytän sitä, mutta kun se ei toimi, niin sitten ei mesetellä :D

Miten asensit tuon amsn2:n? Eikös se on ainakin suunnitelmissa pitänyt olla gtk pohjainen eli istuisi varmaan paremmin Ubuntulle kuin tuo nykyinen sähellys?

lisätietoa...
http://github.com/drf/amsn2/tree/master

gitillähän tuon saa helposti... (mutta kun ei se tosiaan toimi niinkuin pitää, kehitysversioitten kirous :D )
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Yrmiö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #22 : 30.05.09 - klo:20.21 »
Minulla ei kyllä bitti liiku amsn sen paremmin kuin muillakaan linuxin mese clinuilla. Vistan puolella toimii samalle henkilölle ongelmitta. Mikä lie. Emesene on oma suosikkini.
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo:20.23 kirjoittanut Yrmiö »
Ubuntu user
# 27214

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #23 : 31.05.09 - klo:00.22 »
Dropbox soveltuu niille jotka haluavat asennella ohjelmia. Lähinnä tulee läheteltyä kamaa kaverille, joka ei edes suostu asentamaan skypeä. Jos se edes tuon pienen askeleen ottaisi, ei tarvitsisi kiertää koko vuorijonoa tappelemalla msn korvikkeiden, ssh serverien ja muiden kanssa. Varmaan dropbox olisi hyvä, mutta tässä tapauksessa ei valitettavasti...

Dropboxissahan on public folder, johon voi laittaa tavaraa, jooita voi käydä lataamassa ilman ohjelmien asentelua.Sen jälkeen annat vain linkin, mistä ladata tiedosto ja vannot ja vakuutat, ettei sieltä ui troijalaisia mukana.

Storck

  • Vieras
Galaxium
« Vastaus #24 : 10.08.09 - klo:10.03 »
Vanha aihe, sopii tähän perään...

Asensin testimielessä äsken sellaisen kuin galaxium messengerin ja hyvin toimii. Melko selkeä ja siistin näköinen.

edit.  Oho, tähän(kin) kuten Pidginiin saa useita tunnuksia auki samaan aikaan. Loistavaa.
e 2.    Ei tietoa minkä distron listoista löytyy, kotisivu on tässä Galaxium
« Viimeksi muokattu: 10.08.09 - klo:10.13 kirjoittanut Storck »

Senior

  • Vieras
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #25 : 10.08.09 - klo:10.18 »
Minulla ei kyllä bitti liiku amsn sen paremmin kuin muillakaan linuxin mese clinuilla. Vistan puolella toimii samalle henkilölle ongelmitta. Mikä lie. Emesene on oma suosikkini.

Sama juttu. Vaikken itse "mesetä" niin lapsille olen asentanut sekä pidgiin että emesenen ja kommentit heiltä ovat olleet selkeät: emesene toimii parhaiten. Pidginillä on tapana ajoittain "poitkaista ulos". Toinen ikävä juttu silloin tällöin on "jumittaa kone" (prosessi killattava, selain hyytyy). Aluksi luulin ongelmien olevan joissakin videoissa mutta myöhemmin pääasialliseksi syyksi näytti osoittautuvan Pidgin-toiminta.

Storck

  • Vieras
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #26 : 10.08.09 - klo:10.27 »
Sama juttu. Vaikken itse "mesetä" niin lapsille olen asentanut sekä pidgiin että emesenen ja kommentit heiltä ovat olleet selkeät: emesene toimii parhaiten. Pidginillä on tapana ajoittain "poitkaista ulos". Toinen ikävä juttu silloin tällöin on "jumittaa kone" (prosessi killattava, selain hyytyy). Aluksi luulin ongelmien olevan joissakin videoissa mutta myöhemmin pääasialliseksi syyksi näytti osoittautuvan Pidgin-toiminta.

Eipä se ole välttis Pidginin "syy" - kokonaisuus yleensä on summan tulos. Eli toisessa koneessa toimii toisessa ei joten syyllistä vaikea osoittaa. Itselläni Pidgin toiminut aina ilman ongelmia.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Millä korvata MSN?
« Vastaus #27 : 10.08.09 - klo:21.37 »
Itselläni on ollut jonkun aikaa aMSN.  Kokeilin myös "pidgin" ja "emesene"  ohjelmia mutta kun halusin välittää tuota webbikameran kuvaa ulos ja sisään niin jäi tuo aMSN käyttöön.  Toiminut ok, olen käyttänyt sitä liki joka päivä.   Ainoa "ongelma" ei liity tähän ohjelmaan vaan Logitech E-3500 plus webbikameraan:  Kun tökkää usb: iin kiinni niin ei "herää" yleensä kuin toisella yrityksellä --- mutta onneksi aina silloin. 

Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.