Kirjoittaja Aihe: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?  (Luettu 1649 kertaa)

jemagron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« : 04.05.09 - klo:15.35 »
Tilanne on tämä, upgradesin 8.10->9.04. Kuten arvelinkin ettei tälläinen upgrade voi mennä aivan nappiin, nyt en pääse enää ubuntuu sisälle suoraan edes vanhemmalla kernelillä.

Olen nyt LiveCD:llä päässyt kovalevylle käsiksi ja haluan avata firefoxin sieltä koska en muistanu ottaa bookmarkkeja talteen. En ole tallentanut niitä vaan haluan vain sen firefoxin päälle jossa bookmarkit pysyivät aina selaimen käynnistyttyä.

Nyt kun avaan firefoxin, vaikkapa x-päätteeltä se avaa aina livecd:n firefoxin 3.0.3

Mielestäni kaikkeni olen tehnyt, mutta en saa avattua juuri tuota tiettyä firefoxia kovalevyltä.

Kiitos jo etukäteen.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #1 : 04.05.09 - klo:15.39 »
Olettaisin, että jos otat Firefoxin asennustiedoston kotikansiostasi talteen, kirjanmerkitkin tulevat mukana. En ulkoa muista sen nimeä, mutta veikkaisin sen olevan joko .mozilla-firefox tai .firefox. Nuo ovat piilotiedostoja (tai kansioita) ja saat ne näkyviin painamalla control + h tai selailemalla valikoista esiin kohdan "näytä piilotiedostot".

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #2 : 04.05.09 - klo:15.44 »
Joudut liittämään sen osion järjestelmään jotta voit kärvistellä niitä tiedostoja.

Jotta voit käyttää live-levyn avulla jo asennetun järjestelmän sovelluksia joudut tutustumaan "chroot" nimiseen työkaluun.

Kuten Tha-Fox sanoi, kirjanmerkit firefoxiin löytyy kotihakemistosta .mozilla/firefox{versio}/{profiili}.default/  hakemistosta.

Et joudu niiden siirtoa varten käynnistämään ohjelmaa. Nautiluksen (tiedostoselain) avulla piilotiedostot näkyviin ja siirrät talteen.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

jemagron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #3 : 04.05.09 - klo:16.31 »
Olen mountannut osion. En löydä .firefox tai .mozilla kansioita/tiedostoja, vaikka pistin "näytä piilotiedostot"-moodin päälle.

Olen sorkkinut /media/root/usr/lib/ polun alta.

Miten tämä chroot toimii?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #4 : 04.05.09 - klo:16.35 »
Hakemisto on  /media/liitospiste/home/käyttäjätunnus/.mozilla->
Riippuen mihin sen olet liittänyt.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

jemagron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #5 : 04.05.09 - klo:16.44 »
Kiitos tämä ratkaisi kaiken, olin sorkkinut vääristä paikoista..taas :D

konrad

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Miten avata firefox kovalevylta livecd avulla?
« Vastaus #6 : 04.05.09 - klo:17.42 »
Jatkoa ajatellen suosittelen tutustumaan firefoxin liitännäiseen nimeltä xmarks. https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/2410.