Kirjoittaja Aihe: Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat  (Luettu 1964 kertaa)

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat
« : 22.04.09 - klo:14.24 »
Ongelmia ltsp 9.04 päätteiden käyttötunnuksien kanssa.  Olen tehnyt koneille tunnukset kone1, kone2 ja jne... Järjestelmä toimii muuten hyvin, mutta nyt kaikilla kone tunnuksilla näkyy kaikkien verkossa olevien päätteiden diskettiasemat.  Työpöytä siis täyttyy diskettiasemia pullolleen... Mitä siis pitäisi tehdä?

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat
« Vastaus #1 : 22.04.09 - klo:19.41 »
Työpöytä siis täyttyy diskettiasemia pullolleen... Mitä siis pitäisi tehdä?

Kokeile tätä:

http://www.bootpolish.net/pageloader.pl?page=home_ltsp_ltsp5disablefloppy

@Topelius - Olen loppuviikon reissussa, soita minulle huomenna: 044-7296377. Jutellaan lisää.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Vs: Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat
« Vastaus #2 : 04.05.09 - klo:12.27 »
Tuntuu että edelleen jostain kummittelee diskettiasemat vaikka kaikki on jo nypätty irti.....

Onko tuo päivittäminen muuttunut jotenkin tässä 9.04 versiossa? Nuo kerneli päivitykset eivät näköjään tule ainakaan automaattisesti serverille

shamino

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat
« Vastaus #3 : 04.05.09 - klo:18.04 »
Tämä ei ole pelkästään ongelma levyke-asemien kanssa vaan myös usb-muistitikut tuntuvat ilmaantuvan jokaisen käyttäjän työpöydälle. (ainakin minulla)
kerrotko Topelius mitä tulostuu kun ajat komennon id silloin kun olet logannut sisään jollain käyttäjän tunnuksella päätteelle ja jos vielä viitsit kertoa mitä sanoo
ls -al /media/ silloin kun olet pistänyt koneeseen usb-muistitikun kiinni tällä käyttäjällä. (jos kerran ne floppyt on jo disabloitu udevistä)

kummittelevat diskettiasemat ovat luultavasti jääneet käyttäjien gvfs-mounttiin killumaan..
aja vaikka komento: sudo find /media/ -type d -iname floppy* ja ajat niille sudo fusermount -zu <findin tulostama kansiopolku>

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Vs: Ltsp ja käyttäjien diskettiasemat
« Vastaus #4 : 05.05.09 - klo:20.37 »
Sain kummittelevat diskettiasemat katoamaan, kun otin vielä biossista pois päältä diskettiasemien ohjaimet.