Näin kevään edistyessä mieli halajaa luontoon kuvaamaan ja digikamerat on kehittynyt huimasti.
Täällä kalustona Sony Alpha 350+18-70 F3.5-5.6 kittilinssi+70-300 f4-5.6 halpis opjektiivi, tulossa ensiviikolla SIGMA 70-200/2.8 II EX APO DG MACRO HSM pitäisi olla huippu.
Terveisin jori52
Missä mielessä Sigma on huippu?
Aikanaan, kun enempi harrastin kuvaamista, niin Sigmaa ja muutamia muita 'yleistalouskoneita' ei pidetty missään arvossa. Ne oli hyljeksyttyjä halpistuotteita, joihin sai 'jengat' mihin kameraan vaan. Mutt siitä on siis aikaa useampi vuosikymmen. Joten tilanne on voinut muuttuakin.
Siihen aikaan Leica oli sellanen, jota muut kadehtivat. Car Zeisskin oli arvostettu. Nikon piirsi terävämmin kuin Canon, jne...
Kameroissa juttu saattoi olla hiukka erilainen. Lehtikuvaajat käytti Nikonia ja harrastajat tykkäs Canonista. Studiokuvaajat nauroi pilkallisesti molemmille.
Mut enää pitkään aikaan en oo viitsinyt järjestelmäkameroitani mukana raahata ja oon ollukin jo pitkään vain muistikuvien varassa. Mutt nyt kun sekin alkaa välillä pätkimään - ainakin vaimon mielestä - niin oon hankkinut jonkinmoiseksi 'todistuaineiston' hankkimiseksi pienen ja näppärän - helposti mukaan otettavan - taskupokkarin.
Lumix (Panasonic) TZ5, jossa on tuon yllä mainitun Leican valmistama objektiivi (28 - 280 mm kinovastaavana) ja laiskalle kuvaajalle sopivaa automaagia, jota onneksi voi itsekin 'ohjailla' tarpeen tai halunsa mukaan. Mulla kun ei oo enää tarvetta 'näyttelykameraan'...
Mutt eihän se edes pyri olemaan mikään järkkärin korvike.
Eli tarpeensa mukaan kamerakin. Nyt riittää tuo yks mulle ja toinen vastaavan tasoinen vaimolle. Aiemmin niitä järkkäri-runkojakin oli enempi ja objektiivejakin useampaan 'tarpeeseen' ...mutt Sigmaa ja muita 'yleisputkia' en kyllä huolinut!