Kirjoittaja Aihe: "kotiprojekti" Java-Peli Sivusto, Demo Pelistä "Ilmojein Pilotit".  (Luettu 5034 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Hei!

Tämän hetkinen demo pelistäni ILMOJEIN PILOTIT!! Java Applet -> http://temp4321.dy.fi/Pelit
Selaimesta ( F11 ) ja sitten edellistä linkkiä niin Appletin näkymä on heti oikein täyteen ruutuun.

Ongelmina Ubuntussa!!
Minulla on Ubuntun puolella tietokoneessani useita selaimia mm. KONQUEROR ja OPERA kumpikaan ei kuitenkaan kytke OPENGL tukea päälle demoon,
kyseisillä selaimilla demo on ainakin minun koneessani vain noin 2 fps.
Kolmas Ubuntu selaimeni FireFox toimii taas pyörittäen demoa runsaalla 54 fps luvulla, eli siinä OpenGL kytkeytyy päälle, en sitten tiedä, miksi ei muissa selaimissani ??
Windowssin puolella demo kaikissa testaamissani selaimissa -> FireFox, IE8, Opera ja Google toimi kunnolla ja oikein. Mitenkähän lie Mac ja Solaris ??

Grafiikasta, niin, muokkaan lopulliseen vielä.

Näppäimistöä :
"1" Valitse 1917 kone spritet.
"2" Valitse 1940 kone spritet.
"ESC" Käynnistä Peli Demo Uudestaan.
"Nuolet" Vihreä tähtäin.
"ASWD" Punainen tähtäin.

----

Ilmojein Pilotit Peli sitten kun on valmis ->

Kahden pelaajan kamppailu, sini taivaan piste herruudesta, peli vuosina 1917 , 1940 ja 2312.
Pelissä molemmalla pelaajalla on 2-10 lentokonetta, joita ohjataan hiiri kursorin avulla, asettuvaan kohteeseen.
Koneet hiiri klikin jälkeen kääntyvät kohteeseen pienen viiveen jälkeen ( 2-5sek.),
Pelissä päämääränä on vastustajan piste nöyryytys peli ajan rajoissa. Peli aika joko -> 200sec, 300sec, 450sec, 600sec taikka 750sec.
Pelaajat saavat + ja - pisteitä ammusten osumisista oman/vastustajan koneisiin,
etu ja taka siivet 10 pistettä, runko 15 pistettä ja ohjaamo 25 pistettä. ( Peli testaus sitten lopulliset pisteet määrää ).
Ammus ei koskaan pysähdy osuttuaan, vaan voi kerätä pisteitä useasta koneesta ja kohteesta.

Pelaaminen onnistuu, yhdessä tietokoneessa näppäimistöllä taikka sitten kahdella tietokoneella netin välityksellä, netti/hiiri peliksi tarkoitettu.
Peli säännöt muuttuvat peli testauksen mukaan ja kohta sitten varmaankin voisi jo päästä testi ajamaan samalla koneella.

Minulla ei vielä ole serveri konetta ostettuna, jotenka en aseta nettipeliä vielä, vasta sitten kun serveri hurisee pöydälläni.

( edit. )
Minua kiinnostaisi tietää mitenkä nämä demot toimivat hieman vanhemmissa koneissa ??
Olen poistanut LWJGL demon listaltani, rakennan LWJGL versiot sitten kun koko sivustoni on valmista.

//----

Kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 28.08.09 - klo:16.46 kirjoittanut JariTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 878
    • Profiili
Tervehdys, mukava harrastus sinulla. Ei kun onnea jatkokehittelyihin.
Kokeilin demoa Celeron 2,66MHz/Nvidia 7200GS (ei siis mikään peto) yhdistelmällä ja hyvin näytti toimivan. Ilmeisesti kontrollit eivät vielä ole toiminnassa?
Kaksin peliä samalla koneella olisi mielestäni paras ohjata että toinen käyttää näppistä ja toinen hiirtä. (Harvalla kai kaksi hiirtä on kiinni samassa koneessa). Tai sitten jakaa näppiksen.
PS.
Kotisivujasi olisi mukavampi lukea jos niissä olisi ääkköset, eikö ;)