Kyllä sen pitäisi onnistua päivityksenä, mutta jossei sinulla ole erillistä home-osiota niin ota varmuuskopioit varuiksi kaikesta tärkeästä.
Mites tollanen home-osio synnytetään?
Mä ainakin asensin ubuntun omalle osiolle (toinen kiintolevy joka osioitu kolmeen osaan, yksi osio ubuntulle) mä ainaskaan ymmärtänyt mitään home-osiota... mites sellanen olis pitäny tehdä? Aikas vaikeeta kun ei osaa, onneks neuvojat neuvovat ja olettavat että kysyjät osaavat. Tee grub, home-osio ja gtk ja sitten äteritsiputeritsipuolilautatsi, 4g8 kannattaa kans, silti monet sivut (joita haluaisinseurata) eivät toimi
No tämä ei ole mikään maksullinen palvelu, jossa neuvotaan kädestä pitäen. Pitää itsekkin jotain lukea ja ymmärtää, eikä vain olettaa että, kaikki kannetaan eteen. Erillinen home-osio luodaan asennuksessa, ja liitospisteeksi annetaan /home
.
Tuohan on aivan selvä, että ohjeita pitää lukea. Entäs huonomuistinen yhden (1) koneen omaava eläkeläinen, kun yrittää aloitella Ubuntun käyttöä... tottakai muistaa ulkoa kaikki lukemansa äärettömän "selkeät" ohjeet ja asennuksen aikana lukee lisää, eikös vaan. 6tunnel, 9base, 9mount ja kaikki muut selkeät lisäkilkkeet... tottakai mä tiedän mitä kilkkeitä pitää asennella, kaikkihan sen tietää, eikös juu.
Ohjeetkin olisi mukavia jos niitä ei kirjoitettaisi osaaville vaan tarvitsijoille
No en tarkoittanut ruveta haastamaan riitaa, joskus tällä foorumilla on vain sellaisia kitisijöitä, jotka eivät vain itse edes yritä saada mitään aikaan, en nyt tarkoita sinua. Pahoittelut hieman tylystä viestistä. Jos asia on näin niin pitää tehdä kysyessä selkeäksi tilanne ja pyytää ohjeita selkeällä suomenkielellä eikä tekniikkasanastolla. Jos olet näin tehnytkin, ja ei ole asiallista apua saannut, niin kannattaa varmaan herätellä vähän vanhoja omia ketjujaan laittamalla uutta viestiä sinne, että ihmiset taas löytävät ne. Jos haluat seuraavassa asennuksessa luoda erillisen home-osion, niin varmasti joku auttaa siinä. Jossei meinaa muistaa mitä pitää tehdä niin kannattaa vaikka tulostaa foorumiviestejä ja ohjeita paperille ennen asennusta
Ohjeet ovat varmasti kirjoitettu niin helposti kuin se on järkevää ja mahdollista, mutta jos tunnet, että joku asia on epäselvästi kirjoitettu (peruskäyttäjien palaute auttaa aina näissä, osaavan on vaikea ottaa kaikkea huomioon) niin sano täällä siitä ja joku kyllä korjaa sen, jos vain ehdotus on oikeasti järkevä.