Kirjoittaja Aihe: Näyttö välkkyy ja kone jumittaa  (Luettu 1668 kertaa)

MacSaukko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Näyttö välkkyy ja kone jumittaa
« : 08.05.09 - klo:20.40 »
Eli Ongelma on tämä. Olen uusi käyttäjä linux maailmassa, mutta pitemmän aikaa jo mac käyttäjä. Nyt piti saada kakkoskoneeseen eli  HP DV8000 läppäriin ubuntu ja kaikki toimii wlania myöden mainiosti, mutta näyttö jostain syystä rupeaa välillä vilisemään ja rätisemään. kone ottaa kuitenkin käskyjä vastaan ja sieltä jotain pystyy näkemäänkin. Miten löydän ATi radeon xpress 200M perusnäyttikselle toimivat asetukset tai ajurit, olen nyt 2 päivää yrittänyt asennella, mutta ongelma toistuu.

Näyttö alkaa vilisemään useimmiten käyttäjän vaihtamisen ja uloskirjautimisen aikana jolloin järjestelmä käy hetken terminaalipuolella "DOS" :)

Olen ymmärtänyt googlettamalla että ajurit ovat rajoitettuja ja että ne saadaan käyttöön lisää/poista sovelluksen kautta ja jne.. kokeilin jo yhtä vaihtoehtoa ja kone hyytyi lopulta niin että se ei käynnistynyt lainkaan ja linukka uudestaan sisään.

koneen tiedot
HP DV8000
2gb ram
250 gb hd
ati radeon xpress200m
ubuntu 9,04

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Näyttö välkkyy ja kone jumittaa
« Vastaus #1 : 12.05.09 - klo:15.09 »
Pelkkä arvaus, mutta auttaisikohan, jos ottaisi työpöytätehosteet pois päältä? Ne saa pois päältä, kun klikkaa hiiren oikealla työpöydällä - muuta työpöydän taustaa - visuaaliset tehosteet - pois päältä.

Ja hyytyikö tuo siis suljetuilla ajureilla täysin vai tuliko esim. musta ruutu käynnistyspalkin jälkeen, mutta äänet kuuluivat?