Kirjoittaja Aihe: Usb toimii satunnaisesti.  (Luettu 2430 kertaa)

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Usb toimii satunnaisesti.
« : 22.03.06 - klo:18.42 »
Jooh, ongelma on tämän moinen, minulla on ulkoinen usb kiintolevy (usb 2), ja se toimii satunnaisesti eli se toimii todella harvoin, vaikka se olisi jo kytketty kun käynnistän koneen. Ja ongelma on myös muiden laitteiden kanssa, esim jos nappaan hiiren/näppäimistön pois usb paikasta, sitä ei saa enää takaisin, edes cd asema ei tuolloin toimi.

Joskus ongelma ratkeaa kun painaa ctrl + alt + backspace, mutta ei läheskään aina.

Minulla on hp pavilion zd8043ea ja ubuntu 5.10

Auttakaa pleeees :/
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Usb toimii satunnaisesti.
« Vastaus #1 : 22.03.06 - klo:18.59 »
Jooh, ongelma on tämän moinen, minulla on ulkoinen usb kiintolevy (usb 2), ja se toimii satunnaisesti eli se toimii todella harvoin, vaikka se olisi jo kytketty kun käynnistän koneen. Ja ongelma on myös muiden laitteiden kanssa, esim jos nappaan hiiren/näppäimistön pois usb paikasta, sitä ei saa enää takaisin, edes cd asema ei tuolloin toimi.

Joskus ongelma ratkeaa kun painaa ctrl + alt + backspace, mutta ei läheskään aina.

Minulla on hp pavilion zd8043ea ja ubuntu 5.10

Auttakaa pleeees :/
Saattapi olla vika tossa sun koneessa, se ei taida skulata Ubuntun kanssa oikein hyvin...
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Usb toimii satunnaisesti.
« Vastaus #2 : 22.03.06 - klo:22.17 »
=..="

ne se kyllä imis.

Toivottavasti sit tulevaisuudessa :P muistaisin kyl et oli ton windows xpnkin kans ongelmii, se saattaa olla toi ulkoinenkin.
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Usb toimii satunnaisesti.
« Vastaus #3 : 22.03.06 - klo:22.36 »
Jooh, ongelma on tämän moinen, minulla on ulkoinen usb kiintolevy (usb 2), ja se toimii satunnaisesti eli se toimii todella harvoin, vaikka se olisi jo kytketty kun käynnistän koneen. Ja ongelma on myös muiden laitteiden kanssa, esim jos nappaan hiiren/näppäimistön pois usb paikasta, sitä ei saa enää takaisin, edes cd asema ei tuolloin toimi.

Joskus ongelma ratkeaa kun painaa ctrl + alt + backspace, mutta ei läheskään aina.

Minulla on hp pavilion zd8043ea ja ubuntu 5.10

Auttakaa pleeees :/

Kuulostaa ihan kannettavan nimeltä ;). Kattoppas löytyykö tuolta apuja(ei ihan sama, mutta sinnepäin). Tuosta kuvauksesta sain semmoisen käsityksen että samaa tökkimistä on wintoosan puolellakin. Tämän perusteella voisi arvella että vika on connectoreissa tai biossissa. Dapperissa on paremmat tuet kannettaville, notta oota kuukausi ja päivitä siksi(tai no kyllä sen voi jo nyt tehdä, on vain vähän päivitystä päivityksien perään)
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Usb toimii satunnaisesti.
« Vastaus #4 : 22.03.06 - klo:23.47 »
Jooh... kiitoksia :P

Kyl mä odotella jaksan, alan vasta pikkuhiljaa päästä jyvälle tähän linuxiin ja sen käyttämiseen :P
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.